Обавештење министарству број 5 – радио дневник

МИНИСТАРСТВУ ГРАЂЕВИНЕ
САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ
РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

МИНИСТРУ
СЕКТОРУ ЗА ВОДНИ
САОБРАЋАЈ

ОБАВЕШТЕЊЕ БРОЈ 5

 

Поштовани,

Обавештавамо вас о запажањима Удружења професионални лађара Србије у вези правилног вођења бродске администрације.

РАДИО ДНЕВНИК

У пракси се сурећемо са проблемом везанима за ову бродску евиденцију, сам образац дневника је застарело решење и постојећи образац је још из времена почетака бежичне комуникације. Уређаји уз које је овај образац коришћен се одавно налазе у поставкама музеја, а по нашем мишљењу и радио дневнику је место у музеју. Формално тренутно је нови образац по новом правилнику у употреби, а фактички је стари са замењеним и стилизованим корицима. Заповедник има прописане обавезе око вођења ове евиденције и наравно прописане казне за пропусте. Да би сте разумели о чему пишемо, даље читање овог текста би требали да наставите са примерком радио дневника испред вас и да се ставите у улогу навигатора за командним пултом на командном мосту. Обавеза је уредно вођење комуникације на радном каналу, што је у време појаве ове евиденције било изводљиво, наиме у то време су на командном мосту постојала два радна места, кормилар и капетан, који су даљим напретком бродарства спојени у радно место навигатор. Данас навигатор у раду прати велики број параметара битних за безбедно вођење брода или састава између осталог учествује и у радио саобраћају на навигационом, помоћном каналу и комуникацији са обалом, врло често све се то дешава истовремено и на све то има обавезу да ручно води евиденцију комуникације. Скоро је неизводљиво исправно и тачно испуњавати ову обавезу, која при том нема никакву сврху. Поставља се објективно питање чему служи радио дневник и оправданост постојања такве евиденције у склопу прописане бродске администрације.

Предлажемо ефикасније решење у складу са временом у коме функционишемо и степеном технолшког развоја, по нама исправно би било укинути радио дневник, а у оквиру органа за РИС би било могуће организовати стално снимање комуникације на радним каналима у радиотелефонском саобраћају. Условно мала инвестиција, корист у случајевима пловидбених незгода и утврђивања одговорности учесника.

Наставићемо да вас обавештавамо о свим битним запажањима Удружења.

Обавештење број 5

Управни одбор удружења Професионалних лађара Србијепецат

Оставите одговор