Изливање каљужног отпада са брода Пабеа, 13.07.2023.

Није се навршило ни месец дана од изливања 30 тона дизела са бугарског брода Јумбо, а у реону Новог Сада се поновило загађење водотока изливањем каљужног отпада са брода Пабеа, који плови под немачком заставом. До изливања је дошло на 1272 км, а масна флека се простирала све до 1265 км, целим током Дунава.

Лађари и наутичари који су приметили флеку су моментално алармирали Лучку капетанију Нови Сад, а обавештена је и Инспекција пловидбе. Остаје да видимо резултате прегледа и наѕора, пошто је брод Пабеа, са којег је дошло до испуштања каљужног отпада, био на излазној ревизији у Бачкој Паланци након немилог догађаја.

Због застарелог система инспекцијског наѕора, лошег система контроле и санкционисања, као и због нерада Агенције за управљање лукама која је до сада требала да обезбеди места за пражњење уљног и осталог дериватног отпада као и контролу одлагања, Србија и српски водотоци постају депонија где свако чини шта и како жели.

Највише забрињава чињеница да је посада брода вршила пражњење каљуже у сред дана, пловидбом кроз насељена места.
Наш закон не познаје санкционисање страних држављана, тако да се сви инциденти углавном завршавају са упозорењем и претњом, а нама остаје да живимо са отпадом који нам трује животни простор.

Апелујемо на надлежна министарства да се што пре успостави систем брзог реаговања и санкционисања починиоца како би се овакви немили догађаји избегли у будућности.
Србија није и не сме да буде канта за отпатке.

 

Бе тхе фирст то wрите а ревиеw

Оставите одговор