Захтев за тумачење звања официра палубе, крмар и машиновођа

Дана 03.03.2017. послали смо министарству следећи допис са молбом за појашњење:

ЗАХТЕВ ЗА ТУМАЧЕЊЕ ДЕЛОВА ПРАВИЛНИКА О ЗВАЊИМА, УСЛОВИМА ЗА СТИЦАЊЕ ЗВАЊА И ОВЛАШЋЕЊИМА, ЧЛАНОВА ПОСАДЕ БРОДОВА ТРГОВАЧКЕ МОРНАРИЦЕ Службени гласник РС бр. 64/12, 99/15 и 3/17

Поштовани,
Наведени правилник је у практичној примени изазвао дилеме, те вам се обраћамо овим путем како би смо их отклонили.

Члан 3. тачка 6. правилника из наслова.

ОФИЦИР ПАЛУБЕ  је члан посаде брода који има одговарајућу стручну оспособљеност да заповеда бродом одређених карактеристика и који у смени врши послове заповедника брода.

Члан 38. став два. предвиђа да бродарац коме је издато овлашћење ЗАПОВЕДНИК ВРСТЕ А, Б и Ц у смени врши послове официра палубе.

Приликом замене старих Бродских сведочанстава и Пописа посаде, са новим обрасцима од стране надлежних лучких капетанија, у предвиђене рублике су уношени подаци који се односе на квалификације официра палубе, када је официр палубе неопходан у саставу посаде за одређени модел пловидбе. У досадашној пракси нисмо пронашли ни један брод на коме лице са овлашћењем ЗАПОВЕДНИК ВРСТЕ Б или Ц могу бити укрцани у својству официра палубе, већ се свуда наводи да је за позицију официра палубе неопходан ЗАПОВЕДНИК ВРСТЕ А.

Молимо вас да се изјасните по овом питању, односно да у форми и начину који вама одговара, на јасан и недвосмислен начина саопштите на којим бродовима лица која поседују овлашћење ЗАПОВЕДНИК ВРСТЕ Б и Ц могу обављати послове официра палубе.

Напомињемо да онемогућавањем ЗАПОВЕДНИЦИМА Б и Ц обављања послова официра палубе, по постојећим документима издатим од стране лучких капетанија, бродарству се наноси неповратна штета. ЗАПОВЕДНИЦИ Б и Ц у пракси су навигатори који су у поступку прикупљања пловидбеног стажа и искуства за полагање стручног испита за звање ЗАПОВЕДНИК А. Постоји реална могућност да у наредном периоду стаса нова генерација ЗАПОВЕДНИКА А којој није омогућено стицање искуства и тренажа на бродовима велике снаге и у комплексном систему пловидбе састава.

Члан 38. тачка 4. КРМАР  правилника из наслова.

Крмари под наѕором заповедника бродом, тегљеним, потискиваним, односно бочним саставом.
Провером евиденције о издатим овлашћењима о оспособљености и посебној оспособљености предвиђеном чланом 40. правилника, видећете да не постоји довољан број лица која поседују звање КРМАР члан 4. тачка 4.

Молимо вас да одговорите на следеће питање: Да ли лица са овласћење ЗАПОВЕДНИК ВРСТЕ Б и Ц могу обављати послове крмара, у склопу већ издатог овлашћења или морају поседовати овлашћење КРМАР и да ли је звање заповедника Б и Ц веће или мање од звања крмара. Са звањем заповедник врсте А се подразумева могућност обављања свих послова палубе без додатних објашњења. Такође је неопходно, по узору на стара овлаштења у унутрашњој пловидби, јасно исписати све послове које ималац овлаштења може да обавља на којим бродовима.

Члан 38. тачка 9. МАШИНОВОЂА правилник из наслова.

            Управља моторним постројењем на бродовима снаге до 750кw, у смени рукује погонским постројењем на бродовима до 1030кw.

Правилник о најмањем броју чланова посаде за безбедну пловидбу које морају имати бродови и друга пловила трговачке морнарице Службени гласник РС 28/15, 99/15 и 3/15 предвиђа МАШИНОВОЂУ као лице које може да управља моторним постројење у саставу минималне посаде у следећим случајевима:

Потискивач са саставом већим од 3 потиснице.

Пловило са сопственим погоном са саставом већим од 2 потиснице.

У пракси бродови који воде такве саставе имају већу снагу моторног постројења од 750кw на колико је ограничено звање МАШИНОВОЂЕ. Потребно је са ваше стране да усагласите два важећа правилника, односно прецизније дефинишете звање Машиновођа

Надамо се да ћете на овај захтев одговорити у разумном року, како би све заинтересоване стране могле да благовремено планирају своје пословне активности у складу са важећим регулативама.

Скениран захтев пдф

пецат

Управни одбор Удружења професионалних лађара Србије