Поводом објаве о продаји бродарске фирме Југословенско речно бродарство из Београда чланови Удружења запослени у наведеној фирми су изразили забринутост и тим поводом дајемо саопштење за јавност:
Дана 17.02. 2017. по примљеним понудама почиње продаја Југословенског речног бродарства (ЈРБ).
ЈРБ је једна од најстаријих бродарских фирми на Дунаву. Оформио га је Капетан Миша 1825. године са 12 бродова, 1856. године постаје Француско – Српско паробродско друштво, 1891. добија има Прво краљевско Српско бродарско друштво, 1921. постаје прво Српско параходско друштво од којег после рата постаје ЈРДБ а од 1952. година носи назив ЈРБ.
У свом саставу има 309 запослених од тога 159 лађара, поседује преко 50 баржи (потисница), пристане (понтоне) у Великом Градишту, Београду и Бездану, 10 линијских бродова, 3 боксера, 3 мала брода за опслуживање, брод радионицу, мали путнички брод „Ковин“, некретнине – агенције у Бечу, Бездану, Новом Саду, Шапцу, Београду, Панчеву и Смедереву, управну зграду у Кнеза Милоша 82 од 6000 м2 са паркингом и два бродоремонта – у Панчеву и Београду. Фирма уредно послује, плате су редовне као и сви доприноси држави. Постоје двогодишњи уговори за превоз житарица и са Смедеревском жељезаром за превоз сировина.
Запослени у Југословенском речном бродарству позивају одговорне и надлежне институције као и министарство и заинтересовану јавност да се поведе рачуна о процесу и начину приватизације као и о интересима будућег власника како би се избегла грешка учињена пре 6 година приликом приватизације 4 државне фирме у једну, „Дунав група агрегати“.
Подсећамо да, када је Душан Боровица преузео ДГА (Дунав група агрегати), је фирма бројала око 450 запослених од чега је 300 чинило укрцано особље на бродовима. Компанија је настала састављањем више мањих и већих фирми: „Херој Пинки“ из Новог Сада, ББП (Београдско багерско предузеће) из Београд, Бродарство Зрењанин из Зрењанина и Бродарство Пожаревац из Пожаревца. Свака фирма је успешно пословала пре спајања у Дунав групу. ДГА се бавила еxплоатацијом природних агрегата, превозом расутог терета и развозом течних нафтних деривата. Поседовала је велики број депонија за продају песка и сљунка имала је велику флоту коју су чиниле самохотке, потискивачи, мањи и веци тегљачи, рефулерни багери, багери ведричари, истоварни уређаји, велики број баржи (потисница) и шлепова (тегљеница) за расути и течни терет, пловни суви док, стамбене лађе,пловеће платформе за исптивање квалитета шљунка, самохотке за превоз аутомобила, и ледоломце. Уз многе напоре радника и слања разних молби и упозорења држави компанија ДГА је тотално уништена, поједини део флоте је одузет од стране банака због разних кредита који су подизани на основу хипотеке над бродовима, радници су остали без посла и на рубу егзистенције, на многим састанцима присуствовао је и тадасњи покрајински секретар за рад и запосљавање Мирослав Васин који је тада гарантовао да покрајинска Влада неће дозволити да фирма пропадне. Покрајинска влада је упозоравана као и секретар о важности ледоломаца за град Нови Сад и за државу и за рад осталог дела флоте али нажалост, уз огромне напоре, молбе, упозорења и
Управни одбор Удружења професионалних лађара Србије
Васин је добио нов ауто од Боровице,зато сто му је помогао да превесла раднике и упропасти оно сто је преостало од ДГА.