Обавештење министарству бр.1 – запажања

МИНИСТАРСТВУ ГРАЂЕВИНЕ САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ

МИНИСТРУСЕКТОРУ ЗА
ВОДНИ САОБРАЋАЈ И
БЕЗБЕДНОСТ ПЛОВИДБЕ

 

ОБАВЕШТЕЊЕ БРОЈ 1.

Обавештавамо вас о запажањима Удружења професионалних лађара Србије, која су битна за правилно функционисање вашег ресора и наших чланова у обављању својих делатности. Наше струковно удружење је скоро формирано, а ово обавештење је део наших активности на испуњавању прокламованих циљева удружења које можете пронаћи на интернет страни удружења. У наредном периоду обавештаваћемо вас о свим битним запажањима која се тичу вашег ресора и наших чланова. Овај вид једносмерне комуникације је минимум нашег доприноса струци, стојимо вам на располагању уколико процените да можемо да вам пружимо стучну помоћ.

Позитивна запажања:

У протеклом периоду уочен је ваш труд и воља да се област унутрашње пловидбе уреди и хармонизује са регулативама ЕУ, као удружење вам се захваљујемо на томе и свесни смо потребног времена и рада на процесу хармонизације и позитивног утицаја на услове рада укрцаног особља.

Пловидбени билтен, на сајту пловпута је позитиван помак и квалитетно је осмишљен.

Увођење РИС-а и савремених електронских навигациних помагала, позитиван помак који навигаторима олакшава рад и битно повећава безбедност пловидбе.

Израда стратегије и акционог плана за развој бродарства, иако се као струка не слажемо са делом о максималној старости пловила, већ би по нама акценат требао да буде стављен на техничко и експлатационо стање пловила је такође позитиван помак са ваш стране, којим показујете интерсовање и бригу која је недостајала у предходним годинама.

Негативна запажања:

У склопу наших редовних активности редовно пратимо ваше активности које битно утичу на нашу струку, ово су само неке од нејасноћа које смо до сада уочили и које уносе конфузију у раду.

  1. МОДЕЛ ПЛОВИДБЕ А1

Правилник о најмањем броју чланова посаде за безбедну пловидбу које морају имати бродови и друга пловила трговачке морнарице од 20. марта 2015. Сам правилник је квалитетан и по узору на регулативу ЕУ, јасан, лак за тумачење и регулише област на коректан начин. Међутим у пракси се сусрећемо са следећим проблемом:

Уредба о условима за пловидбу и правилима пловидбе на унутрашњим водама од 10.09.2014. у члану 13 став 5 У КОРМИРАЛНИЦИ, ОСИМ ЗА ВРЕМЕ МАНЕВРА ПРИВЕЗИВАЊА И ОДВЕЗИВАЊА, КАО И У ПРЕВОДНИЦАМА И У ЊИХОВИМ ПРЕТПРИСТАНИШТИМА, МОРА ДА СЕ НАЛАЗИ ЈОШ ЈЕДНО ЛИЦЕ СА ИСТИМ ОВЛАШЋЕЊЕМ.

У пракси заповедник има дилему, уредба прописује два навигатора, а правилник за одређене типове и класе пловила у моделу пловидбе А1 прописује једног навигатора. Уредба такође прописује казнене одребе, тако да заповедник може бити кажњен иаоко је поступио по правилнику исправно, прекршио је уредбу. Очекујемо од вас да отклоните дилему.

У моделу пловидбе А1 заповедници одређених типова пловила имају објективан проблем да организују Законом предвиђену службу бдења на радио вези, непрекидни и непосредни наѕор пловила у току стајања на сидришту, а да притом испоштују предвиђена времена за обавезни одмор члана посаде и не уведу посаду у стање премора. Такође Правилнилником није дефинисан модел пловидбе у ЕУ познат као С, вожња бродова који поседују тахограф. У земљама ЕУ је дозвољено возити брод у било ком моделу изван предвиђене сатнице уз могућност контроле тахографа који се показује инспектору пловидбе на захтев.
Тренутно стање је такво да се заповедници бродова  често налазе пред дилемом како да поступе, поступањем по једном правилу долазе до кршења другог, овим путем вас молимо да посветите пажњу и отклоните могуће дилеме, а у наредном периоду ћемо вас обавештавати о дилемама са којима се у раду сусрећу наши чланови.

Напомињемо да смо као лађари врло специфична група људи, наступамо без скривених намера са циљем унапређења услова рад и живота на броду. Наше удружење је у својој суштини аполитично и без било каквих амбиција да учествује у политичком животу. Бити лађар значи посветити већи део свог живота свом стручном усавршавању, заправо наша професија је више од тога, она је начин живота.

Обавештење бр. 1

Управни одбор удружења Професионалних лађара Србијепецат