Do sada smo više puta pisali o očajnom stanju infrastrukture koja je pod upravom javnog preduzeća Vode Vojvodine. Najveći akcenat smo stavili na bezbednost plovidbe te je zbog toga Brana na Tisi više puta spominjana kao opasnost za plovidbu i život lađara.
Decembar 2020. https://udruzenjeladjara.com/plovidbeni-propis-za-unistenje-sela/
Januar 2021. https://udruzenjeladjara.com/nebezbedna-plovidba-tisom/
Jul 2021. https://udruzenjeladjara.com/brana-na-tisi-neresivi-problem-bezbednosti-plovidbe/
Naša upozorenja i zapažanja sa terena, koja su uredno objavljivana već tri godine za redom, niko nije uzeo za ozbiljno niti je iko započeo bilo kakvu sanaciju ukazanih nedostataka. Sada smo konačno došli do kraja pa je zbog prelomljenog stuba u pretkomori prevodnice došlo do TOTALNE OBUSTAVE prevođenja brodova (zvanična objava ministarstva), kako nadležni kažu „DO DALJNJEG“!?
Do daljnjeg je prilično nedefinisana vremenska odrednica koja nam jasno stavlja do znanja da realnog PLANA SANACIJE NEMA! U vremenu gde čitava Evropa zbog uštede razvija rečni trasport mi naše reke zatvaramo zbog javašluka nadležnih.
Izgleda da Tisa, iako međunarodna reka, nije bitna za privrednike i ostale koji od plovidbe žive, a da se zakoni preporučeni od EU kao i sredstava primenjuju selektivno i isključivo za izvlačenje budžetskog novca, kao što je primer sa Taraškom skelom (o čemu smo pisali u decembru 2020.) i prokopavanje Dunava za TV kamere uz pravljenje više štete nego koristi (detaljnije: https://udruzenjeladjara.com/vodostaj-istorijski-minimum-ili-minumum-preventive/).
Napominjemo da je Tisa važna plovidbena magistrala u Srbiji i da privredna preduzeća i građani snose ogromnu štetu blokiranjem ovog međunarodnog plovnog puta.
Nadamo se da će nadležne službe odreagovati ovaj put te odrediti jasan vremenski okvir za sanaciju štete na prevodnici, a da će privrednici koji su ovim javašlukom oštećeni potražiti pravdu na sudu te bar delimično nadoknaditi gubitke koji su se itekako mogli izbeći.