Dana 12. februara 2025. godine, dve barže (potisnice) kompanije „Karin komerc“ su se prevrnule na Dunavu, između 1074,8 i 1077 kilometra reke, oko 300 metara od desne obale.

Prema rečima jednog člana posade, plovilo je bilo usidreno na 1076. kilometru od 10:30 ujutru do 15:30, kada su nepovoljni vremenski uslovi izazvali pomeranje i oštećenje barži. Posada je pokušala da obori dodatna dva sidra kako bi stabilizovala plovilo, ali zbog leda i jakog vetra, napori nisu bili uspešni. U nastalom haosu, odlučili su da se odvoje od barži koje su već počele da se kreću nekontrolisano. Nakon vezivanja na 1077. kilometru, sačekali su jutro. U to vreme, barže još nisu bile potonule. Međutim, oko podneva 12. februara, usled talasa, dve barže su se prevrnule. Jedna je potonula/nasela/ na 1074,8 kilometru i tu ostala, dok se druga nalazi bliže desnoj obali, ispod jedne već potonule barže. Preostale četiri barže naslonile su se na banatsku obalu.

Ramski sektor Dunava poznat je po izazovnim uslovima za plovidbu, posebno tokom zimskih meseci. Već godinama upozoravamo da je neophodno da se ovaj sektor, zajedno sa golubačkim, uvrsti u posebne deonice plovnog puta zbog povećanog rizika. Trenutno, Srbija zvanično nema označene opasne deonice na svojim plovnim putevima, što predstavlja ozbiljan propust u regulativi.
Ovde možete videti zvaničan spisak opasnih deonica po državama. Srbije nigde nema, što je ogroman propust našeg nadležnog ministarstva.

Da je funkcionalan VTS (Vessel Traffic Service) centar uspostavljen kako je više puta obećavano, i da postoje jasni standardi za regulaciju i zabranu plovidbe u rizičnim sektorima, do ove plovidbene nezgode verovatno ne bi došlo. O ozbiljnosti situacije govori i činjenica da se u ovom sektoru već nalaze potopljeni objekti koji još uvek nisu uklonjeni, dodatno ugrožavajući bezbednost.
Iako su kapetanije kasno reagovale, to je delom posledica sistemskih nedostataka u nadzoru i komunikaciji. Ovaj incident pokazuje da je neophodno hitno unaprediti sistem plovidbene bezbednosti, postaviti jasne standarde i obezbediti da se obećani projekti, poput VTS centra, sprovedu u delo. Na sreću, ovaj incident je protekao bez ljudskih žrtava, ali svaka sledeća plovidba bez adekvatne kontrole nosi potencijalne rizike koje ne smemo zanemariti.