До сада смо више пута писали о очајном стању инфраструктуре која је под управом јавног предузећа Воде Војводине. Највећи акценат смо ставили на безбедност пловидбе те је због тога Брана на Тиси више пута спомињана као опасност за пловидбу и живот лађара.
Децембар 2020. https://udruzenjeladjara.com/plovidbeni-propis-za-unistenje-sela/
Јануар 2021. https://udruzenjeladjara.com/nebezbedna-plovidba-tisom/
Јул 2021. https://udruzenjeladjara.com/brana-na-tisi-neresivi-problem-bezbednosti-plovidbe/
Наша упозорења и запажања са терена, која су уредно објављивана већ три године за редом, нико није узео за озбиљно нити је ико започео било какву санацију указаних недостатака. Сада смо коначно дошли до краја па је због преломљеног стуба у преткомори преводнице дошло до ТОТАЛНЕ ОБУСТАВЕ превођења бродова (званична објава министарства), како надлежни кажу „ДО ДАЉЊЕГ“!?
До даљњег је прилично недефинисана временска одредница која нам јасно ставља до знања да реалног ПЛАНА САНАЦИЈЕ НЕМА! У времену где читава Европа због уштеде развија речни траспорт ми наше реке затварамо због јавашлука надлежних.
Изгледа да Тиса, иако међународна река, није битна за привреднике и остале који од пловидбе живе, а да се закони препоручени од ЕУ као и средстава примењују селективно и искључиво за извлачење буџетског новца, као што је пример са Тарашком скелом (о чему смо писали у децембру 2020.) и прокопавање Дунава за ТВ камере уз прављење више штете него користи (детаљније: https://udruzenjeladjara.com/vodostaj-istorijski-minimum-ili-minumum-preventive/).
Напомињемо да је Тиса важна пловидбена магистрала у Србији и да привредна предузећа и грађани сносе огромну штету блокирањем овог међународног пловног пута.
Надамо се да ће надлежне службе одреаговати овај пут те одредити јасан временски оквир за санацију штете на преводници, а да ће привредници који су овим јавашлуком оштећени потражити правду на суду те бар делимично надокнадити губитке који су се итекако могли избећи.