Захтев министарству за решење проблема признавања Српских овлаштења у унутрашњој пловидби

МИНИСТАРСТВУ ГРАЂЕВИНЕ
САОБРАЋАЈА И ИНФРАСТРУКТУРЕ

МИНИСТРУ
СЕКТОРУ ЗА
ВОДНИ САОБРАЋАЈ

ЗАХТЕВ

Поштовани,

Удружење професионалних лађара Србије поступајући по обавештењима и запажањима како својих чланова, тако и других заинтересованих страна, а у вези употребе и употребне вредности бродарских књижица и овлашћења издатих од стране Републике Србије, на унутрашњим водним путевима у Европи, је предузело следеће поступке:

Република Србија је предузела одређене поступке који су видљиви у Закону о пловидби и лукама на унутрасњим водама и поѕаконским документима проистеклим из именованог закона. Јасно је да је при том одступљено од принципа реципроцитета што је јако редак случај у међународном пловидбеном праву и међународним односима.

Закон о пловидби наунутрашњим водама у члану 133.

 

Члан 133.

„Исправе о стручној оспособљености заповедника издате према прописима Централне комисије за пловидбу Рајном и земаља чланица Европске уније признају се као да су издате у Републици Србији. Исправе о стручној оспособљености заповедника и осталих чланова посаде издате према прописима осталих земаља признају се под условима предвиненим споразумом о менусобном признавању који се закључује са државом која је издала исправу о стручној оспособљености заповедника односно другог члана посаде.
Признавање исправа из става 1. овог члана условљено је врстом брода за коју исправа важи у земљи где је издата.
Прописом из члана 132. став 9. овог закона могу се прописати додатни услови за заповедника у погледу признавања исправа из става 1. овог члана, када заповеда бродом који плови одрђененом деоницом водног пута за који се захтева познавање локалних услова пловидбе.“

Правилник о звањима, условима за стицање звања и овлашћењима чланова посадебродова трговачке морнарице („Сл. гласник РС“, бр. 64/2012 и 99/2015) члан 27.

„Исправе о оспособљености заповедника и других чланова посаде брода издате према прописима Централне комисије за пловидбу Рајном и земаља чланица Европске уније, односно држава уговорница Споразума о европском економском простору, као и Швајцарске конфедерације, као и исправе о оспособљености заповедника и других чланова посаде издате у складу са одредбама Оквирног споразума о сливу реке Саве и Одлука Међународне комисије за слив реке Саве признају се као да су издате у Републици Србији, у складу са законима којима се уређује пловидба.

Исправе о оспособљености заповедника и осталих чланова посаде издате према прописима осталих земаља признају се у складу са законом којим се уређује пловидба на унутрашњим водама.“

Из наведених одредби се јасно види, да Република Србија признаје исправе о стручној оспособљености заповедника издатим према прописима Централне комисије за пловидбу Рајном и прописима земаља чланица Европске уније, као да су издате у Републици Србији. При том овлашћења о стручној оспособљености издата од стране Републике Србије се издају са ограничењем, и имају употребну вредност на свим унутрашњим водним путевима укључујући и унтрашње водне путеве поморског карактера који су наведени у Прилогу ИИ Директиве 91/672/ЕЕЗ осим Рајне.

Како би смо отклонили нејасноће, са којима се у раду срећу наши чланови и друге заитересоване стране у вези употребе и употребне вредности наших докумената обратили смо се Wассерстраßен- унд Сцхифффахртсверwалтунг дес Бундес, која у оквиру свог делокруга рада спроводи прописе и законе Републике Немачке у вези унутрашње пловидбе. У прилогу овог захтева вам достављамо копију коресподенције на немачком језику као и превод на српски језик. У складу са обавештењем добијеним од Wассерстраßен- унд Сцхифффахртсамт Регенсбург овим путем од вас захтевамо да, се у форми која вама одговара, на јасан и недвосмислен начин и у разумном року, одговорите на следећа питања.

  1. Да ли су од стране министарства предузете радње са циљем постизања административног билетералног уговора са Централном комисијом за Рајну, ако нису да ли ће бити предузете и колико је објективно време трајања поступка?
  2. У складу са одговором на питање број 1. Да ли се нашим држављанима препоручује испуњавање обавеза и полагање стручног испита пред комисијом Савезних пловних путева Немачке?
  3. Држављани којих држава се могу укрцати на трговачки брод који плови под заставом Републике Србије у својству члана посаде, само са путном исправом, бродарском књижицом и овлашћењем матичне државе а без Дозволе за укрцавање издате од стране Републике Србије?
  4. На које трговачке бродове у односу на државну припадност односно заставу државе под којом брод плови, држављанин Републике Србије се може укрцати у својству члана посаде само са Путном исправом, бродарском књижицом и овлашћењем, а без Дозволе за укрцај државе чију заставу брод вије?

Од ваших одговора зависи формирање пословних планова и одлука свих заинтересованих страна. Надамо се да није потребно додатно и широко објашњење важности постављених питања, уколико јесте стојимо вам на располагању.

Захтев – скенирано
ПРИЛОГ:

  1. Допис Удружења професионалних лађара Србије упућену Wассерстраßен- унд Сцхифффахртсамт Регенсбург и Wуисбург упућену 09.02.2017. на Српском и Немачком језику.
  2. Одговор од Wассерстраßен- унд Сцхифффахртсамт Регенсбург добијен 13.02.2017 на Српском И Немачком језику.

 

Управни одбор удружења професионалних лађара Србијеpecat
24.02.2017.

Бе тхе фирст то wрите а ревиеw

Оставите одговор