Nije prošlo ni godinu dana od vesti da je rečna policija dobila novi čamac i modernu opremu, a ista jedinica je već ugašena i raspuštena, bez ikakvog jasnog i racionalnog razloga.
Rečna policija je osim akvatorije Novog Sada pokrivala teren od Bačke Palanke do Slankamena, u dužini od skoro 80 km i čuvala je bezbednost skoro 500 000 ljudi koje žive i rade na tom potezu.
Da podsetimo, zbog ogromnih problema sa kriminalom, bezbednosti plovidbe, divljanja glisera u zonama kupališta, šverca i otimačine, prethodni ministar policije je inicirao pokretanje ove jedinice.
Od samog početka rada, sa veoma skromnom opremom, ostvareni su odlični operativni rezultati izuzetnim trudom i zalaganjem policijskih službenika. Bezbednost plovidbe je dovedena na ozbiljan nivo. Regulisana je prisutnost pecaroša i rekreativaca u plovnom putu, kontrolisani su nautičari i ispravnost čamaca u letnjem periodu i što je najvažnije, regulisan je kriminal na našim rekama. Novi Sad je konačno postao bezbedan grad na reci.
No, kao što smo naveli, uspeh i rezultati nisu trajali dugo. Nakon poslednjeg velikog hapšenja švercera na Dunavu, neko je doneo odluku da nam rečna policija više ne treba. Prve rezultate ove bezumne odluke već možemo da vidimo.
Pecaroši su ponovo u plovnom putu, davljenike spašavaju lađari sa brodova i pontona u blizini mostova, a utopljenike nam traže alasi i volonteri. Otimačinu i pljačke na sidrištima da ne spominjemo. Trenutno policija može samo da dovikuje sa obale i da moli zatečene nautičare i ribare za pomoć.
Svake godine se povećava broj rekreativaca na rekama koje sada više nema ko da kontroliše. Inspekcija plovidbe nema ni snage ni ljudstva da pokrije deseti deo za koji je nadležna, a granična policija koja bi mogla da obavlja policijske poslove na reci, niti želi niti ume da rešava postojeće probleme. Njihov rad na bezbednosti plovidbe i suzbijanju kriminala se (nije) jasno video poslednjih 20 godina do formiranja rečne policije u Novom Sadu.
Važno je napomenuti da se rečna policija ne bavi samo suzbijanjem kriminala nego i koordinacijom i logistikom u slučaju spašavanja i evakuacije brodova i ljudi, što je pogotovo bitno kada znamo koliko putničkih brodova i tankera saobraća kroz naše teritorijalne vode i pristaje u novosadsku luku.
Ostaje nam samo da sa tugom kontatujemo da je ovo konačni triumf kriminala nad realnim potrebama većine koji žive na vodi i od vode.
@avucic @anabrnabic @sicve011 @BataGasic @VucevivM