Проблем привременог затварања Бункер станице Београд

ИМГ 1580204072940

Снабдевање бродова погонским горивом, као најважнија активност у транспорт робе на Дунаву је значајно отежано од када је затворена бункер станица у Београду пре две недеље.

Желимо да напоменемо да је наведена бункер станица омогућавала да се бродари који раде искључиво у унутрашњем саобраћају (првенствено бродови за транспорт шљунка) могу легално снабдевати горивом под најповољнијим условима. Такође домаћи бродари који саобраћају са иностранством, као и страни бродови који су у транзиту кроз Републику Србију, могли су се на истој бункер станици снабдети погонским горивом ослобођеним трошкова акцизе И ПДВ-а.
Посебно важна ставка за бродове који саобраћају у унутрашњим водама Србије је могућност бесплатног узимања питке воде на овој бункер станици.

Затварањем бункер станице у Београду трошкови пословања се значајно повећавају због удаљености бункер станица у Републици Србији (Нови Сад, Смедерево, Прахово и ускоро Велико Градиште). Бродови који плове само на релацији Рам – Београд, морају да праве значајне измене у плану пловидбе због снабдевања горивом.

Додатни проблем може настати почетком туристичке сезоне пошто затварањем наведене бункер станице не постоји могућност снабдевања путничких бродова који пристају у путничко пристаниште Сава у Београду. Имајући у виду да се из године у годину значајно повећава број туристичких бродова који пристају у Београду као туристичку дестинацију у експанзији. Ова новонастала ситуација може знатно да умањи општи квалитет услуге коју пружа град Београд.

Не желимо да улазимо у проблематику и преиспитујемо разлоге затварања Мондо луке али желимо да укажемо на неопходност таквог места у Београду и да укажемо на хитност решавања поблема који настају затварањем места за издавање горива у главном граду Србије.

У складу са изнетим пробемима са којима се као лађари суочавамо, позивамо надлежне да преиспитају одлуку о затварању бункер станице Београд.

Управни одбор УПЛС