ПРЕДСТАВКА НА СТАЊЕ ОБЕЛЕЖАВАЊА ПЛОВИДБЕНИХ ОТВОРА МОСТОВА

Дана 09.03.2017. министарству смо послали :
ПРЕДСТАВКУ  НА СТАЊЕ ОБЕЛЕЖАВАЊА ПЛОВИДБЕНИХ ОТВОРА МОСТОВА

Поштовани,

Тренутно стање постављењих знакова, светлосних сигнала и радарских маркера на пловидбеним отворима мостова на пловним путевима у Републици Србији је вероватно на најнижем нивоу у Европи. Пловидба ноћу и у условима смањене и ограничене видљивости кроз пловидбене отворе мостова у Србији је због таквог стања од рутинског маневра направила врло компликован и захтеван поступак.

Циљ ове представке је да вашем министарству пружи правни основ за покретање механизма предвиђеног Законом о пловидби и лукама у члану 39. на следећим сталним пловидбеним препрекама (мостовима) који нису прописно обележени:

  1. Друмски нови мост Шабац река Сава 104,6 км, неисправна светлосна сигнализација пловидбеног отвора и радарски маркери.
    2. Железнички мост Шабац река Сава 107 км, неисправна светлосна сигнализација пловидбеног отвора и радарски маркери
    3.. Обреновачки мост река Сава 42,5 км, неисправна светлосна сигнализација пловидбеног отвора и радарски маркери.
  2. Остружнички мост река Сава 15 км, неисправна светлосна сигнализација пловидбеног отвора и радарски маркери.
    5. Друмски мост „Бранков мост“ река Сава 1км, мост без било какве сигнализације, не постоје дневне, ноћне ни радарске ознаке за препоручени пловидбени отвор.
  3. Друмски мост Бездан река Дунав 1424,5 км, неисправна светлосна сигнализација пловидбеног отвора и радарски маркери.
  4. Друмски мост Богојево река Дунав 1336,5 км, неисправна светлосна сигнализација и радарски маркери
    8. Друмски мост Б. Паланка – Илок река Дунав 1297 км, радарски маркер су на малој удаљености од стубова те нису видљиве на радару. Подсећамо да је минимална удаљеност потребна за детекцију на радару 7,5 метара.
    9. Друмско-жележнички мост Панчево река Дунав 1166.2 км неисправна светлосна сигнализација пловидбеног отвора и радарски маркери.
    10. Друмски мост Смедерево река Дунав 1112.2 км неисправна светлосна сигнализација пловидбеног отвора и радарски маркери.

Сматрамо да је са ваше стране потребно да се изда саопштење бродарству и заповедницима бродова, којим им се указује на обавезе из члана 54. Закона о пловидби и лукама на унутрашњим водама, у вези обавештавања лучких капетанија о стању знакова за регулисање пловидбе. У прошлости услед не реаговања надлежних на обавештења о уоченим неправилностима на сигнализацији, заповедници су временом престали да извештавају о стању сигнализације пловидбених отвора мостова. Како члан 39. Закона омогућава реаговање, верујемо да је потребно поново успоставити систем извештавања на функционалан начин како је првобитно и осмишљен.

Позивамо вас да размотрите, по узору на решење које је у примени на реци Рајни, додатну меру за повећање безбедности пловидбе код изразито ниски пловидбених отвора мостова. Тренутно утврђивање висине пловидбеног отвора зависи од времена очитавања водостаја на меродавном водомеру, које се врши и саопштава на сваких 24 часа. У условима високих водостаја и брзих осцилација, рајснко решење се показало врло ефикасним, састоји се од мерне лествице, довољно велике да је уочљива, поставља се на стуб моста при чему „0“ се налази на врху и представља најнижу тачку констукције од водене линије. Очитавањем вредности у нивоу воденог огледала се очитава тренутна висина пловидбеног отвора. Врло јефтино и практично решење које би било од изузетног значаја за туристичка пловила која због своје висине морају да поседују увек тачне податке о актуелним висинама мостова.

Такође вам скрећемо пажњу да се приликом извођења радова, битно запостављају обавезе извођача радова по питању обележавања, те вас позивамо да предузмете законом предвиђене мере и повећате ниво вршења инспекциског наѕора. Предлажемо да се по узору на земље ЕУ радови на пловном путу обележавају допунским знацима постављеним на осветљеним пловним салмусима како би скренули пажњу учесницима у саобраћају. Постављање додатних табли на обали се није показало као успешно решење, поготово у ноћној пловидби и пловидби у условима смањене видљивости.

Представка мостови

Управни одбор удружења професионалних лађара Србијеpecat

Бе тхе фирст то wрите а ревиеw

Оставите одговор