Због ниског водостаја и због неуређене контроле новосадског сидришта, пловидба за бродове и саставе у зони Новог Сада представља приличан изазов.
Сваке године, а можемо слободно рећи и свакодневно, се суочавамо са истим проблемом који нико не решава. О проблему пловидбе кроз новосадско, београдско и смедеревско сидриште пишемо стално и обавештавамо јавност о озбиљном безбедносном проблему. При неправилном сидрењу долази до опасног сужења пловног пута па су велики конвоји прилично угрожени при пловидби, посебно при лошим хидрометреолошким условима.
Често су лађари принуђени да остављају своје саставе непрописно, из потребе да сачувају товар и погонско гориво, који су све чешће на мети напада вандала односно гусара. Најчешће се то догађа у Смедереву, Новом Саду и Бачкој Паланци и о томе већ годинама пишемо и извештавамо али реакције надлежних су НИКАКВЕ. По закону Републике Србије бродар тј. лађари су у обавези да обезбеђују своје објекте на сидришту. У случају да чланови посада, при нападу гусара на брод, примене силу ризикују кривичну пријаву и одлазак у затвор а полиција и држава перу руке од настале штете.
Да би се проблем решио неопходан је бољи и синхронизован рад инспекције пловидбе, лучке капетаније и речне полиције. Проблем је само што НИ ЈЕДНА од наведених служби нема адекватне чамце и опрему за регулисање пловидбе, инспекцију пловила и очување безбедности људи и бродова.
Колика је опасност за пловидбу у зони Новог Сада неправилно усидрена вуча може се видети на фотографијам забележеним јуче на новосадском сидришту.
На радарској слици се јасно може видети да је ширина пловног пута смањена на мање од 100 метара, што је за велике саставе недовољно. У случају олујног ветра могло би доћи и до затварања пловног пута па и до хаварије, посебно за низводна пловила.
Апелујемо на надлежне да се укључе у решавање овог проблема који упорно постоји годинама а који се НЕЋЕ РЕШИТИ сам од себе.
Управни одбор УПЛС