Дана 03.03.2017. Министарству смо доставили следећи допис:
ОБАВЕШТЕЊЕ број 9 – Обележавање пловног пута на сектору Голубац
Поштовани,
Обавештавамо вас о запажањима Удружења професиналних лађара Србије, у вези пројеката које спроводи ваше министарство, а директно утичу на нашу струку.
Сматрамо да покренути пројекти увођења даљинске контроле обележавања на пловним путевима, редовног техничког одржавања пловних путева и пројекат хидротехничких и багерских радова на критичним секторима, представљају позитиван помак који ће допринети повећању степена безбедности пловидбе и напредовању бродарства. Ми као струковно удружење ћемо пратити ваше активности на спровођењу за нас битних пројеката и можете рачунати на нашу подршку у сваком поступку који унапређује бродарство, али и очекивати са наше стране конструктивне критике уколико уочимо поступке који могу остварити штетно дејство по бродарство.
Како нам је циљ унапређења бродарства, овим путем вам предлажемо да узмете у разматрање једно од наших запажања које може бити корисно по питању искоришћености и безбедности пловних путева. На делу пловног пута реке Дунав између километарских ознака 1048 км и 1040 км, званични пловни пут прати леву румунску обалу. Поменута деоница је коректно обележена, али и врло захтевна за пловидбу већих састава и њихово сусретање, са честом применом чекања низводног састава и његовог пропуштања у циљу безбедног сусретања. Саму деоницу одликује низ кривина и ограничења габарита пловног пута у само осам километара се појављује већина пловидбених препрека. Са друге стране, десном обалом протиче Голубачки рукавац, а у средини се налази острво Молдава које је територија Румуније. Голубачки рукавац на узводном делу почиње на 1048 км и завршава се односно спаја са званичним пловним путем између 1040 км и 1039 км у зони Голубачке тврђаве. Сам голубачки рукавац је нешто дужи од трасе званичног пловног пута, али знатно лакши за безбедно вођење брода и састава. Српски навигатори су у прошлости користили голубачки рукавац на сопствену одговорност у ситуацијама када процене ту руту као безбеднију од званичне, поготово приликом вођења брода у условима смањене и ограничене видљивости и случајевима сложених хидрометереолских услова и појава снажног ветра који је карактеристичан за тај део тока Дунава. Са том праксом се престало са увођењем транспондера на бродове. Имајући у виду да је у пракси доказана могућност безбедне пловидбе у акваторији Голубачког рукавца позивамо вас да размотрите опцију отварања рукавца за пловидбу. Сам правац испуњава услове за формирање пловног пута, није ни претерано захтеван по броју потребних пловећих ознака, а омогућава заповедницима бродова да процене и изаберу безбеднију руту у складу са маневарским способностима брода којим заповедају.
Наставићемо да вас обавештавамо о свим битним запажањима.
Управни одбор удружења професионалних лађара Србије