Jaka košava u našoj zemlji u proteklih nekoliko dana izazvala je brojne nepovoljnosti za plovidbu.
Jedna od najvećih prepreka za bezbednu plovidbu i za očuvanje imovine u priobalnim delovima reke su predstavljale pojedine usidrene barže na sidrištima koje su se usled nedostatka nadzora, pod jakim talasima i udarima vetra, počele kretati slobodno usled popuštanja sidrenih lanaca.
07.10. smo imali sudar tankera ispod Pančevačkog mosta a sledećeg dana u Novom Sadu je izbegnuta ogromna materijalna šteta kada su nautičari kluba Discont iz Novog Sada, zaustavili teretne barže koje su se kretale slobodno i pretile da unište marinu i čamce na levoj obali Dunava i potencijalno udare u most i izazovu opštu obustavu plovidbe.
Barže nisu bile propisno usidrene i zbog toga je, usled nepovoljnih metereoloških uslova, došlo do njihovog kretanja. Olakšavajuća okolnost je i nizak vodostaj te barže nisu razvile veliku brzinu slobodnog kretanja.
Najstrašniji deo ove priče je da se ceo incident događao radnim danom oko 15h. Lađari koji su primetili kretanje barži sa sidrišta su pokušali da pozovu kapetaniju pristaništa i patrolu granične policije ali im se niko nije javio na radio vezu. Klasična rečna policija koja je reagovala na ovakve probleme je rasformirana ove godine i patrolni čamac im stoji vezan na Ribarskom ostrvu.
Lađari i nautičari su prepušteni sami sebi, bez nade da će se nešto promeniti uskoro.
Upravni odbor UPLS