Do sada smo u više navrata pisali o razumevanju i entuzijazmu kolega iz Direkcije za vodne puteve. Dobru komunikaciju i saradnju sa pomenutom institucijom potvrđuje i skorašnja promena plovnog puta na 1203km, gde se na primedbe lađara reagovalo u jako kratkom roku, te je plovidba vraćena u normalne tokove obzirom na nizak vodostaj Dunava.
Početkom septembra, u prostorijama Plovputa održan je sastanak predstavnika Direkcije za vodne puteve sa predstavnicima UPLS. Dosadašnji sastanci i komunikacija je bivala sa načelnikom Odeljenja za obeležavanje vodnih puteva – gospodinom Miroslavom Grnčarskim, kao i načelnikom Odeljenja za pružanje informacija o stanju vodnih puteva, RIS, planiranje i implementaciju međunarodnih projekata – gospodinom Ljubišom Mihajlovićem.
Ovom sastanku se, po prvi put od početka saradnje sa kolegama iz Plovputa, pridružio i direktor Direkcije za plovne puteve – gospodin Aleksandar Pantelić. Na sastanku smo podelili zapažanja u plovom putu koja su nam prosleđena od naših članova, predlozi i primedbe, koje kao struka angažovana direktno na terenu smatramo da bi trebali pokušati primeniti i u praksi. Za sastanak možemo reći da je bio produktivan. Sa pažnjom i razumevanjem su saslušana sva naša zapažanja, primedbe, predlozi i pitanja. Pokušaćemo da ovim tekstom obuhvatimo sve
teme o kojma se razgovaralo i u kratkim crtama prenesemo tok sastanka.
Dosadašnji rad Udruženja, zalaganje i razumevanje naših članova, deljenje informacija sa terena koje smo prosleđivali Plovputu, nisu protekli nezapaženo od strane gospodina Pantelića. Objektivan i profesionalan pristup naših lađara problematici na rekama kao i deljenje informacija je u mnogome pomogla radu Direkcije za vodne puteve što je i bio razlog pridruživanja direktora Plovputa sastanku u nameri produbljivanja saradnje i podrobnijem upoznavanju sa radom UPLS. Višekratna saradnja i profesionalnost su otvorila još jedan kanal komunikacije našeg Udruženja sa ovom institucijom.
Gospodin Pantelić je najavio nameru Direkcije da proširi postojeću flotu sa još jednim, novim, brodom – „Istrajni III“ u skorije vreme, kao i vest o potpisivanju ugovora sa srednjom brodarskom školom čime je se učenicima srednje škole otvorila još jedna mogućnost za izvođenje prakse koja po novom modelu dualnog obrazovanja propisuje trajanje prakse od tri meseca (90 dana). Svestan je i novonastale situacije sa kojom se susreću naši lađari, a vezano za nepostojanje trening centra i simulatora te je spomenuo i mogućnost ustupanja brodova iz njihove flote kandidatima za polaganje ispita za radar (ukoliko isti zadovoljavaju standarde koje propisuje CESNI). Naravno, na tako nešto možemo da računamo tek nakon forimranja komisije koja bi vodila obuku i ispit kandidata, ali pozdravljamo postojanje dobre namere, obzirom na skromnost njihove flote.
Zahvaljujući zalaganju članova našeg Udruženja, dobra saradnja je ostvarena i sa gospodinom Grnčarskim i gospodinom Mihajlovićem, koji su poslušali naše predloge i zapažanja i uložili trud i sredstva kako bi se problemi u plovnom putu rešavali na vreme. Dokaz tome su brza reakcija na 1203km, angažovanost na sondiranju profila plovnog puta na preostalim kritičnim deonicama. Najavljena je i modernizacija plovidbenog biltena, lakša pristupačnost informacijama, postavljanje meteoroloških stanica na više lokacija na našim rekama odakle bi se očitavale i delile informacije o vremenu, raspoloživim visinama prolaza kroz mostove, objavljivanje ažuriranih elektronskih plovidbenih karata kao i objavu
drugih informacije bitnih za bezbednost plovidbe.
Najavljena je celokupna digitalizacija reke Save i poboljšanje obeležavanja, obzirom na pojačan teretni saobraćaj na toj reci.
Još jednom smo inicirali pitanje otvaranja plovnog puta uz desnu obalu na sektoru Golubac i prezentovali važnost te ideje. Dobili smo obećanje da će se predlog uzeti u ozbiljnije razmatranje, ali nam je i skrenuta pažnja na kompleksnost tog pitanja obzirom na činjenicu da je u pitanju državna granica, te bi takav poduhvat zahtevao angažovanost i saglasnost više državnih institucija.
Napomenuli smo i postojeći problem sa Novosadskim sidrištem koji je dodatno zakomplikovan postojanjem gradilišta na 1250km. To pitanje će biti rešavano u narednom periodu u saradnji sa Novosadskom kapetanijom i lučkim operaterima. Rečeno nam je i da će se plovni put opet izmeštati na deonici 1249km-1246km (ka sredini rečnog korita), ali tek nakon bagerovanja na pometom sektoru.
Takođe, najavljuje se bageravanje na 1203km i vraćane plovnog puta u predhodno stanje. Na konačnu upotrebu platforme CEERIS, na žalost, ćemo morati još da čekamo. Direkcija je nadležna za održavanje platforme za naše područje, ali se ostale službe nadležne i uključene u taj projekat nisu dovoljno angažovale i nisu još uvek spremne za potpunu primenu (granična policija, carina, inspekcija za bezbednost plovidbe, VTS).
Na posletku, podelili su sa nama i činjenicu da su i njihovi redovi proređeni poput naših, te da i oni do rezulatata dolaze sa smanjenim ljudstvom usled nedostatka kvalifikovane radne snage, ali to je problem opšte prisutan na celokupnom tržištu rada i to ne samo u našoj državi te im se tako nešto ne može uzeti za zlo.
Još jednom su nam se zahvalili na dosadašnjoj saradnji i doprinosu naših članova. Ukazana je želja i spremnost na dalju saradnju sa našim Udruženjem ne samo na polju obeležavanje plovnih puteva već i na drugim poljima koja bi naš zajednički rad na našim rekama učinio lakšim, prijatnijim i bezbednijim.
Ovaj sastanak i proširenje broja učesnika je plod rada i angažovanja članova UPLS koji su informacijama sa reka doprineli saradnji sa ovom institucijom. Još jednom napominjemo na važnost uključenosti u problematiku, podelu informacija sa terena jer samo zajedničkim radom možemo popravitisliku našeg brodarstva i olakšati sebi posao.
Lađarski pozdrav!