До сада смо у више наврата писали о разумевању и ентузијазму колега из Дирекције за водне путеве. Добру комуникацију и сарадњу са поменутом институцијом потврђује и скорашња промена пловног пута на 1203км, где се на примедбе лађара реаговало у јако кратком року, те је пловидба враћена у нормалне токове обзиром на низак водостај Дунава.
Почетком септембра, у просторијама Пловпута одржан је састанак представника Дирекције за водне путеве са представницима УПЛС. Досадашњи састанци и комуникација је бивала са начелником Одељења за обележавање водних путева – господином Мирославом Грнчарским, као и начелником Одељења за пружање информација о стању водних путева, РИС, планирање и имплементацију међународних пројеката – господином Љубишом Михајловићем.
Овом састанку се, по први пут од почетка сарадње са колегама из Пловпута, придружио и директор Дирекције за пловне путеве – господин Александар Пантелић. На састанку смо поделили запажања у пловом путу која су нам прослеђена од наших чланова, предлози и примедбе, које као струка ангажована директно на терену сматрамо да би требали покушати применити и у пракси. За састанак можемо рећи да је био продуктиван. Са пажњом и разумевањем су саслушана сва наша запажања, примедбе, предлози и питања. Покушаћемо да овим текстом обухватимо све
теме о којма се разговарало и у кратким цртама пренесемо ток састанка.
Досадашњи рад Удружења, залагање и разумевање наших чланова, дељење информација са терена које смо прослеђивали Пловпуту, нису протекли незапажено од стране господина Пантелића. Објективан и професионалан приступ наших лађара проблематици на рекама као и дељење информација је у многоме помогла раду Дирекције за водне путеве што је и био разлог придруживања директора Пловпута састанку у намери продубљивања сарадње и подробнијем упознавању са радом УПЛС. Вишекратна сарадња и професионалност су отворила још један канал комуникације нашег Удружења са овом институцијом.
Господин Пантелић је најавио намеру Дирекције да прошири постојећу флоту са још једним, новим, бродом – „Истрајни ИИИ“ у скорије време, као и вест о потписивању уговора са средњом бродарском школом чиме је се ученицима средње школе отворила још једна могућност за извођење праксе која по новом моделу дуалног образовања прописује трајање праксе од три месеца (90 дана). Свестан је и новонастале ситуације са којом се сусрећу наши лађари, а везано за непостојање тренинг центра и симулатора те је споменуо и могућност уступања бродова из њихове флоте кандидатима за полагање испита за радар (уколико исти задовољавају стандарде које прописује ЦЕСНИ). Наравно, на тако нешто можемо да рачунамо тек након форимрања комисије која би водила обуку и испит кандидата, али поздрављамо постојање добре намере, обзиром на скромност њихове флоте.
Захваљујући залагању чланова нашег Удружења, добра сарадња је остварена и са господином Грнчарским и господином Михајловићем, који су послушали наше предлоге и запажања и уложили труд и средства како би се проблеми у пловном путу решавали на време. Доказ томе су брза реакција на 1203км, ангажованост на сондирању профила пловног пута на преосталим критичним деоницама. Најављена је и модернизација пловидбеног билтена, лакша приступачност информацијама, постављање метеоролошких станица на више локација на нашим рекама одакле би се очитавале и делиле информације о времену, расположивим висинама пролаза кроз мостове, објављивање ажурираних електронских пловидбених карата као и објаву
других информације битних за безбедност пловидбе.
Најављена је целокупна дигитализација реке Саве и побољшање обележавања, обзиром на појачан теретни саобраћај на тој реци.
Још једном смо иницирали питање отварања пловног пута уз десну обалу на сектору Голубац и презентовали важност те идеје. Добили смо обећање да ће се предлог узети у озбиљније разматрање, али нам је и скренута пажња на комплексност тог питања обзиром на чињеницу да је у питању државна граница, те би такав подухват захтевао ангажованост и сагласност више државних институција.
Напоменули смо и постојећи проблем са Новосадским сидриштем који је додатно закомпликован постојањем градилишта на 1250км. То питање ће бити решавано у наредном периоду у сарадњи са Новосадском капетанијом и лучким оператерима. Речено нам је и да ће се пловни пут опет измештати на деоници 1249км-1246км (ка средини речног корита), али тек након багеровања на пометом сектору.
Такође, најављује се багеравање на 1203км и враћане пловног пута у предходно стање. На коначну употребу платформе ЦЕЕРИС, на жалост, ћемо морати још да чекамо. Дирекција је надлежна за одржавање платформе за наше подручје, али се остале службе надлежне и укључене у тај пројекат нису довољно ангажовале и нису још увек спремне за потпуну примену (гранична полиција, царина, инспекција за безбедност пловидбе, ВТС).
На послетку, поделили су са нама и чињеницу да су и њихови редови проређени попут наших, те да и они до резулатата долазе са смањеним људством услед недостатка квалификоване радне снаге, али то је проблем опште присутан на целокупном тржишту рада и то не само у нашој држави те им се тако нешто не може узети за зло.
Још једном су нам се захвалили на досадашњој сарадњи и доприносу наших чланова. Указана је жеља и спремност на даљу сарадњу са нашим Удружењем не само на пољу обележавање пловних путева већ и на другим пољима која би наш заједнички рад на нашим рекама учинио лакшим, пријатнијим и безбеднијим.
Овај састанак и проширење броја учесника је плод рада и ангажовања чланова УПЛС који су информацијама са река допринели сарадњи са овом институцијом. Још једном напомињемо на важност укључености у проблематику, поделу информација са терена јер само заједничким радом можемо поправитислику нашег бродарства и олакшати себи посао.
Лађарски поздрав!