Дана 12. фебруара 2025. године, две барже (потиснице) компаније „Карин комерц“ су се преврнуле на Дунаву, између 1074,8 и 1077 километра реке, око 300 метара од десне обале.

Према речима једног члана посаде, пловило је било усидрено на 1076. километру од 10:30 ујутру до 15:30, када су неповољни временски услови изазвали померање и оштећење баржи. Посада је покушала да обори додатна два сидра како би стабилизовала пловило, али због леда и јаког ветра, напори нису били успешни. У насталом хаосу, одлучили су да се одвоје од баржи које су већ почеле да се крећу неконтролисано. Након везивања на 1077. километру, сачекали су јутро. У то време, барже још нису биле потонуле. Међутим, око поднева 12. фебруара, услед таласа, две барже су се преврнуле. Једна је потонула/насела/ на 1074,8 километру и ту остала, док се друга налази ближе десној обали, испод једне већ потонуле барже. Преостале четири барже наслониле су се на банатску обалу.

Рамски сектор Дунава познат је по изазовним условима за пловидбу, посебно током зимских месеци. Већ годинама упозоравамо да је неопходно да се овај сектор, заједно са голубачким, уврсти у посебне деонице пловног пута због повећаног ризика. Тренутно, Србија званично нема означене опасне деонице на својим пловним путевима, што представља озбиљан пропуст у регулативи.
Овде можете видети званичан списак опасних деоница по државама. Србије нигде нема, што је огроман пропуст нашег надлежног министарства.

Да је функционалан ВТС (Вессел Траффиц Сервице) центар успостављен како је више пута обећавано, и да постоје јасни стандарди за регулацију и забрану пловидбе у ризичним секторима, до ове пловидбене незгоде вероватно не би дошло. О озбиљности ситуације говори и чињеница да се у овом сектору већ налазе потопљени објекти који још увек нису уклоњени, додатно угрожавајући безбедност.
Иако су капетаније касно реаговале, то је делом последица системских недостатака у наѕору и комуникацији. Овај инцидент показује да је неопходно хитно унапредити систем пловидбене безбедности, поставити јасне стандарде и обезбедити да се обећани пројекти, попут ВТС центра, спроведу у дело. На срећу, овај инцидент је протекао без људских жртава, али свака следећа пловидба без адекватне контроле носи потенцијалне ризике које не смемо занемарити.