12.02.2025. Услед јаког олујног ветра преврнуле се две барже (потиснице) у сектору Рам

Дана 12. фебруара 2025. године, две барже (потиснице) компаније „Карин комерц“ су се преврнуле на Дунаву, између 1074,8 и 1077 километра реке, око 300 метара од десне обале.

FOTO: Prevrnuta barža / UPLS

Према речима једног члана посаде, пловило је било усидрено на 1076. километру од 10:30 ујутру до 15:30, када су неповољни временски услови изазвали померање и оштећење баржи. Посада је покушала да обори додатна два сидра како би стабилизовала пловило, али због леда и јаког ветра, напори нису били успешни. У насталом хаосу, одлучили су да се одвоје од баржи које су већ почеле да се крећу неконтролисано. Након везивања на 1077. километру, сачекали су јутро. У то време, барже још нису биле потонуле. Међутим, око поднева 12. фебруара, услед таласа, две барже су се преврнуле. Једна је потонула/насела/ на 1074,8 километру и ту остала, док се друга налази ближе десној обали, испод једне већ потонуле барже. Преостале четири барже наслониле су се на банатску обалу.

FOTO: Prevrnuta barža / UPLS

Рамски сектор Дунава познат је по изазовним условима за пловидбу, посебно током зимских месеци. Већ годинама упозоравамо да је неопходно да се овај сектор, заједно са голубачким, уврсти у посебне деонице пловног пута због повећаног ризика. Тренутно, Србија званично нема означене опасне деонице на својим пловним путевима, што представља озбиљан пропуст у регулативи.

Овде можете видети званичан списак опасних деоница по државама. Србије нигде нема, што је огроман пропуст нашег надлежног министарства.

 

FOTO: Prevrnuta barža, poged iz komandnog mosta

Да је функционалан ВТС (Вессел Траффиц Сервице) центар успостављен како је више пута обећавано, и да постоје јасни стандарди за регулацију и забрану пловидбе у ризичним секторима, до ове пловидбене незгоде вероватно не би дошло. О озбиљности ситуације говори и чињеница да се у овом сектору већ налазе потопљени објекти који још увек нису уклоњени, додатно угрожавајући безбедност.

Иако су капетаније касно реаговале, то је делом последица системских недостатака у наѕору и комуникацији. Овај инцидент показује да је неопходно хитно унапредити систем пловидбене безбедности, поставити јасне стандарде и обезбедити да се обећани пројекти, попут ВТС центра, спроведу у дело. На срећу, овај инцидент је протекао без људских жртава, али свака следећа пловидба без адекватне контроле носи потенцијалне ризике које не смемо занемарити.

Бе тхе фирст то wрите а ревиеw

Оставите одговор