Судар танкера са баржама у Панчевачком мосту 06.10.2021.

Око 22х дана 06.10.2021. дошло је до пловидбене незгоде у Београду, код Панчевачког моста, када је моторни танкер ударио у барже које су се због јаког олујног ветра покренуле са сидришта Луке Београд и попречиле у пловном путу.

 

071001
FOTO: Radarski prikaz sidrišta i Pančevačkog mosta u 22h 06.10.2021.

 

071004
FOTO: Situacija na sidrištu u jutarnjim časovima 07.10.2021. Barže u plovidbenom otvoru mosta.

На танкеру домаћег бродара (име брода и бродара познато редакцији) је дошло до веће материјалне штете, повређених није било и срећом није дошло до загађења природне средине.

071002 1
FOTO: Oštećenje sidra i brodskog trupa.
071003
FOTO: Oštećenje brodskog trupa

Главни проблем ове незгоде је недостатак адекватне службе за контолу пловидбе на пловним путевима Србије, тако да није било никаквог званичног обавештења Капетаније пристаништа нити упозорења о угрожености безбедности пловидбе.

Посада оштећеног брода је послала обавештење о опасности за пловидбу путем радио везе, што је уједно било и једино упозорење о проблему безбедности пловидбе.

Ми, о проблему сидришта у Србији, посебно у Новом Саду и Београду пишемо и обавештавамо надлежне институције већ неколико година, без икакве адекватне реакције. Надлежне службе не поседују довољан број људи и опреме да би било шта променили, нити постоји адекватан план за унапређење очигледно нефункционалног система.

Проблем би се у будућности могао избећи измештањем сидришта у Београду испод Панчевачког моста у десној обали или обавезом сидрења са прамчаним и крменим сидрима уз обавезан наѕор Лучког оператера или надлежног лица. Решања су бројна али очигледно никог не интересују.

За сада се проблеми безбедности пловидбе решавају само празним обећањима и фотографисањем са скупом нефункционалном опремом.

Подсећамо да се пре само три месеца догодио сличан проблем на истом сидришту, срећом током дана, те је брзом акцијом лађара и полиције избегнута већа материјална штета.

Напомињемо да је још увек у току туристичка сезона те да су бројни речни крузери у нашим територијалним водама који су препуштени сами себи у ванредним пловидбеним околностима.

Управни одбор УПЛС