Приликом инспекцијског прегледа, по представци УПЛС-а, поводом погибије морнара Марка Палежевића, надлежни инспектор је утврдио одређене недостатке и наложио њихово уклањање. Након нашег писања и представљања проблематике у јавност добили смо неколико притужби од бивших запослених у компанији Вуковић ДОО, посаде са бродова, који су нам указали на изузетно лоше стање бродова, на тешке услове за рад као и друге неправилности везано за безбедност пловидбе. Добили смо информацију да је брод АПАТИН 1, ком је истекао преглед у марту прошле године, без прегледа и адекватне посаде пловио чак до децембра исте године. Да би се утврдила тачност наведених пријава лађара захтевамо од надлежних органа да се преузме извод историјата кретања брода са РИС сервера као и извод овере дневника и укрцања-искрцања посада из Лучких капетанија. По нашим сазнањима заповедник је био без званично валидног овлаштења, тачније са старим овлаштењем морнара мотористе које не важи већ осам година.
Уколико се утврди истинитост навода поставља се озбиљно питање квалитета рада надлежних служби и покретање кривичне пријаве против одговорних лица.
По броју пријава које наше удружење добија о непоштовању процедура и јавашлуку надлежних служби, као и о злоупотреби послодаваца због недостатка довољног броја инспектора пловидбе, озбиљно се доводи у питање одрживост лојалног рада и бродарске струке.
За озбиљне омашке система, као што је погибија посаде Београда X пре три године, никад нико није одговарао захваљујући немуштом одговору „експерта“ да је за потонуће брода крив замор материјала а не лоше обављен преглед брода и олако издата дозвола за пловидбу.
Поставља се питање како поједини послодавци и појединци могу да раде шта хоће и како хоће и зашто су ти појединци изнад закона?
Ми сумњамо на корупцију?!
Управни одбор УПЛС