Поводом текста: Судар танкера са баржама у Панчевачком мосту 06.10.2021. на нашем порталу, Лука Београд АД је послала следећи допис:
Поштовани,
Удружење професионалних лађара Србије је на свом сајту, дана 07.10.2021. године, објавило текст под називом. ,,Судар танкера са баржама у Панчевачком мосту 06.10.2021. године“, у коме су на рачун Луке Београд АД изнете следеће неистините информације:
Да су се барже (у које је код Панчевачког моста, дана 6.октобра, око 22х, ударио моторни танкер) због јаког олујног ветра покренуле са сидришта Луке ,,Београд“.
Да се пре само три месеца догодио сличан проблем на истом сидришту, срећом током дана, те је брзом акцијом лађара и полиције избегнута већа материјална штета’
прилог 1: Извод са сајта Удружења професионалних ладара Србије, од 07’10’2021. године.
Напред наведене, објављене информације су неистините из следећих разлога:
Барже у које је код Панчевачког моста, дана 06. октобра 2021. године око 22х, ударио моторни танкер, нису биле уопште усидрене на сидришту Луке ,,Београд“, па се, самим тим, нису могле покренути, нити су се покренуле са тог сидришта’
Пре три месеца није се догодио ни један сличан проблем на сидришту Луке ,,Београд“.
Објављене неистините информације се даље шире, преузимају и објављују. Тако су исте у целости преузете и дана 07.10.2021. године објављене на сајту ,,плутонлогистиц.цом“ ‘
Прилог 2: Извод са сајта плутонлогистицх.цом, од 07.10.2021. године.
Овим путем захтевамо да на вашем сајту објавите овај наш одговор да су напред наведене објављене информације неистините, те да исправите и објавите исправку неистинитих информација, као и да, без одлагања, престанете са даљим објављивањем неистинитих информација на рачун компаније Лука,,Београд“ ад, Будући да се објављивањем неистинитих информација грубо повређује углед компаније Лука ,,Београд’, ад и наноси финансијска штета њеним пословним интересима, бићемо присиљени да путем надлежних државних органа затражимо заштиту својих интереса уколико и даље буду угрожени изношењем неистина на рачун ове компаније.
.3148 Лука Београд – Допис Удружењу професионалних лађара Србије
Удружење професионалних лађара Србије се искрено извињава Луци Београд АД на трврдњама изнетим у тексту и захваљухемо се на указаним неправилностима. Наведени инцидент се није догодио пре 3 него пре 8 месеци: https://www.blic.rs/vesti/hronika/nevidjena-scena-na-dunavu-teretnjak-tezak-1300-tona-plovio-rekom-bez-kontrole/07nrl3k.
Што се тиче инцидента од 06.10.2021. увидели смо да је дошло до неспоразума тумачења надлежности Луке Београд. У тренутно важећем закону о лукама имамо:
Део члана 4 термини
22) лука је водни и са водом повезани простор који је изграђен и опремљен за пријем домаћих бродова и бродова стране заставе, њихово укрцавање и искрцавање, складиштење, дораду и оплемењивање робе, пријем и испоруку робе другим видовима транспорта (друмски, железнички, интермодални и цевоводни транспорт), укрцавање и искрцавање путника, као и за пружање других логистичких услуга потребних за развој привреде у залеђу луке. Лучки терминали, сидришта, као и делови водног пута који омогућавају обављање лучке делатности су саставни делови лука;*
23) лучка акваторија је део водног пута у саставу лучког подручја, по природи простор непосредно везан уз обалу, издвојена сидришта и слично;
По тим члановима смо се позвали на сидриште Луке Београд, не алудирајући на компанију него на акваторију надлежности Лучке капетаније Београд у које спадају и сидриште изнад и сидриште испод Панчевачког моста.
Накнадним увидом смо приметили да то, званично сидриште, у ствари ни не постоји, барем не на сајту надлежног министарства нити у плану обележавања сидришта нити у уредбама (или ми нисмо успели да га пронађемо). Једино шта је јасно је да се при неповљним метереолошким условима ствара опасност за пловидбу, са сидришта за која очигледно нико није надлежан.
Још једном се извињавамо компанији Лука Београд АД на нарушеном угледу и захваљујемо се на праћењу наших запажања на пловним путевима Србије, те их позивамо да погледају и наше предходне представке, посебно о еколошкој заштити угрожених подручја при потонућу бродова и при ванредним ситуацијама у лукама.
Управни одбор УПЛС