Jaka košava u našoj zemlji u proteklih nekoliko dana izazvala je brojne nepovoljnosti za plovidbu.
Jedna od najvećih prepreka za bezbednu plovidbu i za očuvanje imovine u priobalnim delovima reke su predstavljale pojedine usidrene barže na sidrištima koje su se usled nedostatka nadzora, pod jakim talasima i udarima vetra, počele kretati slobodno usled popuštanja sidrenih lanaca.
07.10. smo imali sudar tankera ispod Pančevačkog mosta a sledećeg dana u Novom Sadu je izbegnuta ogromna materijalna šteta kada su nautičari kluba Discont iz Novog Sada, zaustavili teretne barže koje su se kretale slobodno i pretile da unište marinu i čamce na levoj obali Dunava i potencijalno udare u most i izazovu opštu obustavu plovidbe.
![Akcijom nautičara izbegnuta velika plovidbena nezgoda u Novom Sadu 1 091002](https://upls.rs/home/wp-content/uploads/2021/10/091002-1024x768.jpg)
Barže nisu bile propisno usidrene i zbog toga je, usled nepovoljnih metereoloških uslova, došlo do njihovog kretanja. Olakšavajuća okolnost je i nizak vodostaj te barže nisu razvile veliku brzinu slobodnog kretanja.
![Akcijom nautičara izbegnuta velika plovidbena nezgoda u Novom Sadu 4 091005](https://upls.rs/home/wp-content/uploads/2021/10/091005-768x1024.jpg)
Najstrašniji deo ove priče je da se ceo incident događao radnim danom oko 15h. Lađari koji su primetili kretanje barži sa sidrišta su pokušali da pozovu kapetaniju pristaništa i patrolu granične policije ali im se niko nije javio na radio vezu. Klasična rečna policija koja je reagovala na ovakve probleme je rasformirana ove godine i patrolni čamac im stoji vezan na Ribarskom ostrvu.
Lađari i nautičari su prepušteni sami sebi, bez nade da će se nešto promeniti uskoro.
Upravni odbor UPLS