Потонуће Београда 10 – корак ближе правди

Самоходни теретњак Београд 10 је потонуо у околини Смедерева 02.11.2016. године. У тој трагедији су два члана посаде изгубиле живот, заповедник Милан Брзаковић и управитељ машине Никола Косовац. Од погибије до данашњег дана није било одговорних за ову пловидбену несрећу. Првобитни извештај Судског вештака је изазвао чак и одбацивање тужбе породице страдалих 2019. године. Да подсетимо, након самог потонућа медији и надлежни органи су давали разне верзије догађаја, од првобитног оптуживања посаде за пијанство и немар па до крајњег налаза да је за потонуће одговоран „замор материјала“.

Ми смо се, као Удружење професионалних лађара Србије у сарадњи са породицам страдалих чланова посаде, огласили по овом питању са нашом анализом и тумачењем немилог догађаја, наглашавајући да брод не може да буде стар већ само исправан или неисправан. Од првог дана наша пажња је усмерена на лоше одржавање и на, по нашем мишљењу, лоше одрађен преглед брода од стране Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу, те олаком издавању дозволе за пловидбу.

Након четири године наложено је поновно вештачење тј. Мишљење за допунски налаз (У прилогу текста). Исти судски вештак је одрадио вештачење, овај пут одговарајући на јасно дефинисана питања. У овом поновљеном вештачењу се јасно виде пропусти на које смо и ми од почетка указивали.

Ови новонастали моменти у истрази отварају могућност за покретање тужбе против одговорних лица за овај немили догађај те коначном разрешењу ове трагедије, како би се овакве и сличне незгоде у будућности избегле.

За истрајност да се овај случај до краја изнесе и дочека правду захваљујемо се пре свега породицама страдалих, свим члановима УПЛС на свестраном труду и залагању као и новинарки Вечерњих новости из Смедерева, госпођи Јелени Илић која је од првог дана професионално извештавала о овом случају.

Због оних који су пловили, оних који плове и оних који се са пловидбе никада неће вратити…

Управни одбор УПЛС

ФОТО: Мишљење за допунски налаз вештачења

 

1 2

 

2 2