Отворено писмо МГСИ, запажања о обележавању пловног пута 14.07.2019.

Поштовани,

Овим путем желимо да вас обавестимо о проблемима и запажањима у пловном путу која би требало отклонити – прилагодити што је пре могуће.

Прецизно обележити леву ивицу пловног пута на 1245км са одговарајућом пловидбеном ознаком (марина за мале чамце је у близини-десна обала Сремски Карловци) безбедност пловидбе за све учеснике у пловидби је угрожена због мале ширине пловног пута, дубина на том сектору приком ниских водостаја је мала и сусретање је отежано јер навигатори не знају докле се спруд простире. Обележити леву ивицу пловног пута на 1286.5км са одговарајућом пловидбеном ознаком (зелена обална лампа се налази на 1286.1 и узводни бродови су у непосредној опасности од наседања јер се спруд на 1286.5км простире од леве обале (више од 100м) и постоји потенционална опасност од наседања како узводних тако и низводних пловила, знак за обележавање опасних места и препрека који се налази на водограђевини у левој обали на 1389.8км је поломљен, обележити одговарајућом пловидбеном ознаком поменуту водограђевину или поново поставити знак за опасност. Благовремено одредити норму састава за пролазак кроз новосадске мостове након уклањања постојећих стубова од моста Бошко Перошевић. Предлажемо да максималан број објеката у узвидној пловидби не буде више од 6 (по 2. барже у 3 реда) са минималном брзином кретања од 6 км/х и низводних састава максимално 6 у зависности од снаге брода осим када је Нови Сад водостај 450 и више, број јединица у низводној пловидби максимално 3 у једном реду. Нормирати дистанцу сидрења од обале на доњем новосадском сидришту од 1250км до 1252км, пловила су усидрена често и у пловном путу па је сустретање отежано и небезбедно а по уклањању стубова моста Б.Перосевић сусретање ће бити и опасно уколико се не буде одредила норма сасатава проласка кроз новосадске мостове. У прилогу вам саљемо радарску слику усидрених објеката од 1251-1253км. и фотографија на којој се види не поштовање тренутне норме за пролазак кроз Нови Сад.
Смедеревски мост није обележен за ноћну пловидбу и нема радарске рефлекторе на стубовима, Панчевачки мост је такође необележен за ноћну пловидбу (светла на пловидбеним отворима на мосту не раде). Пловидбене ознаке које означавају сидриште за пловила која превозе запаљиве материје на 1247км се налазе у левој обали иза аде и потребно је појаснити где се тачно налази сидриште и на који начин и у којој бочној дистанци сидриште може да се користи.
Било би потребно додатно обележити Даљску кривину пошто спруд у левој обали ћошка изазива проблеме за веће саставе и приликом сусрета може доћи до наседања због недостатка пловидбене ознаке. На 1313км је срушена обална зелена лампа.

IMG 29374add22480403b65ec90daba68c7b V
Zloupotreba trenutne nome kroz Novi Sad
IMG 92c43e67488b4c129aa6c2ca8f227d0e V
Zloupotrebe norme kroz Novi Sad
IMG 41255e17c48ce9e34cc2277ed72b97f5 V
Zloupotreba norme kroz Novi Sad
IMG 45e2eb1788ee08a126513237bda6f284 V
Novosadsko sidrište – radarska slika
IMG f6a9afe166bd925cffb4c1eb2e8257f1 V
Novosadsko sidrište – radarska slika

Ако имате додатних питања или предлога у односу на предочена запажања молимо вас да нас контактирате.

Управни одбор УПЛС