На заједничком састанку одржаном 13. новембра 2025. године у просторијама Дирекције за водне путеве (Француска 9, Београд), између представника Удружења професионалних лађара Србије (УПЛС) и Дирекције за водне путеве, постигнут је договор да се у што краћем року предузму мере у циљу унапређења безбедности пловидбе у зони ушћа реке Велике Мораве у Дунав, као и у подручју Новог Сада у зони сидришта.
У складу са наведеним договорима, обавештавамо чланство и стручну јавност о следећем:
Дирекција за водне путеве је дана 26.11.2025. године извршила обележавање потонулог пловила на реци Дунав, уз десну обалу на ркм 1104+500. Обележавање је извршено црвеном светлећом бовом (ЦЕВНИ ознака 1.Ф – обележавање опасних места и препрека).

Преко ове бове у РИС-у Републике Србије постављена је и виртуелна бова.
Скице обележавања налазе се у прилогу.
Док лучки оператер Луке Нови Сад не изврши трајно обележавање лучког сидришта (од ркм 1252+000 до ркм 1250+930), предложено је да се у тој зони хитно уведе једносмерна пловидба, уз постављање знакова за регулисање саобраћаја.
Постојала су сазнања да је извођач радова на изградњи моста (кинеска компанија, сектор око ркм 1250+500) већ поставио сигнализацију за једносмерну пловидбу на деоници у којој се налазе лучко сидриште и сидриште јавне намене, у функцији безбедне изградње моста, али је постојала сумња у видљивост и исправност ових знакова.
Провером постојеће сигнализације на терену установљено је да су знаци на левој обали на ркм 1251+900 били заклоњени растињем. Након интервенције Дирекције код извођача радова, уклањањем растиња обезбеђена је пуна видљивост знакова (видети фотографије у прилогу бр. 4 – стање пре и након интервенције).
Знаци на десној обали на ркм 1249+400 су у пуној функцији (прилог бр. 5).

На обе наведене локације постављени су знаци „Забрана сусретања и претицања“ (ЦЕВНИ ознака А.4), у пару са знаковима „Крај забране или обавезе која се примењује на саобраћај у једном смеру или крај ограничења“ (ЦЕВНИ ознака Е.11). Скица целог сектора налази се у прилогу бр. 6.
С обзиром на то да су наведене ознаке у функцији, али привременог карактера и у власништву приватне компаније, Дирекција за водне путеве ће израдити и поставити трајне ознаке на истим локацијама. Ове ознаке биће увршћене и у План обележавања за 2026. годину.
О свим наведеним мерама обавештена је надлежна Лучка капетанија Нови Сад.
У наставку су дати одговори на питања која су постављена током састанка са Удружењем професионалних лађара, а која се односе на РИС:
Критични сектори у пловидбеном билтену
У току је развој новог пловидбеног билтена, са циљем да се пријављене ситуације са критичних сектора интегришу у нови билтен. Очекује се да нови пловидбени билтен, заједно са означеним критичним секторима, буде јавно доступан крајем јануара 2026. године.
Ажурирање ЕНЦ карата – приоритет Белегиш
Током новембра и децембра 2025. године биће реализована набавка софтвера и обука запослених за коришћење новог софтвера за издавање ЕНЦ карата. До краја године биће ажуриране ЕНЦ карте за реку Тису, док је у прва два квартала 2026. године планирано ажурирање ЕНЦ карата за Дунав и Саву, при чему ће се водити рачуна да Белегиш буде међу приоритетима.
Хидрометеоролошки подаци за сектор Рам и Голубац
До завршетка активности на пројекту „Имплементатион оф а нетwорк оф хyдрометеорологицал статионс алонг тхе Данубе анд Сава риверс ин тхе Републиц оф Сербиа“, препоручује се коришћење доступних хидрометеоролошких података у реалном времену са сајта Републичког хидрометеоролошког завода Републике Србије, на следећем линку:
https://www.hidmet.gov.rs/ciril/osmotreni/automatske.php

