По отварању новог граничног прелаза у Бачкој Паланци забележени су бројни недостаци и реаговања професионалних лађара.У наставку текста преносимо поруку нашег колеге у којој су сви недостаци јасно појашњени и документовани.
„Поштоване колеге,
обраћам вам се овм дописом да укажем на велика кршења Закона о пловидби и лукама, Закона о граничној контроли и вероватно јеш неких других.
По питању ревизије бродова који су у транзиту и који ревизију обављају у луци Бачка Паланка. Због неадекватног пловила (чамац са кабином регистрован за спорт и рекреацију) ревизија се обављала потискивачем Капитан Винаров. Поставља се оправдано питање да ли на брод потискивач могу да се укрцају службена лица која обављају послове ревизије, граничне и царинске формалности, узорковања и др., односно да ли је потискивач Капитан Винаров регистрован и као брод за превоз путника или службених лица – одговор је да није.
Синоц је укрцавање/искрцавање стране посаде, са страног потискивача, вршено на „зиду“ луке у Бачкој Паланци, ван зоне која је Одлуком владе РС проглашена за зону граничног прелаза, што никада нигде у Србији није могло до сада! Замена посаде ван зоне граночног прелаза је извршене на „зиду“ не хиром заповедника или власника брода, него по налогу Лучког оператера и агента који у луци врши послове везане за ревизију бодова и који организије превоз службених лица на ревизију (Бродокомерц НС). Поред опште неспремности за почетак овако озбиљног посла, додатни проблем се појавио јер ревизије нису вршене 24х, него само по дану из разлога сто ни лука као Оператер ни Бродокомерц НС, као фирма која је на себе преузела да врши послове превоза службених лица нису имали довољно адеквате посаде, а ни одговарајуће објекте за превоз. Бродови који су пловили у „Б“ формацији, су силом прилика морали да више од 12х чекају на ревизију, иако су је пријавили по доласку на сидриште.
По питању сидришта, сви бродови су се зауставили на лучком сидришту, а не на сидриштима Опште намене. Додатно се поставља питање где ће се сидрити бродови који превозе нафту и нафтне деривате? У прилогу мејла се налази слика од 06.07.2022 у 19:17х са плоложајем бродова на сидришту. Види се да велика већина бродова и састава нису на положају адекватног сидришта. Такодје у прилогу вам достављам и фотографију нечега, што Лука Бачка Паланка и предузеће БРОДОКОМЕРЦ НС, називају пристан за ревизију бродова као и „пловило“ за вршење послова ревизије – срамно је, зар не?
Надам се да сам овим мејлом бар мало скрену пажњу на догађаје око ревизије у Бачкој Паланци и да ћете ви, као респектабилно струковно удружење, моје наводе проверити и објавити текст на вашем сајту поводом ових догађаја, или реаговати код надлежних органа ако сматрате да је потребно.
С поштовањем“
Што се сидришта тиче на скици је јасно приказана зона сидрења узводних, низводних и АДН бродова, једини проблем је што лучки оператер односно служба за регулисање безбедности пловидбе, нису у стању да објасне тј. изрегулишу саобраћај на сидришту.
ПловПут је одрадио добру препоруку за сидрење бродова (по нашем мишљењу) једино сматрамо да лучки оператер није дорастао изазову, бар за сада.
Надамо се да су ово само почетничке грешке и да ће бити ускоро уклоњене и да ће саобраћај бити адекватно регулисан, као и да ће се поштовати план сидрења у складу са законом, ипак сматрамо да је искуство оператора велико и да су овакви пропусти недопустиви. Времена је било и више него довољно да се сви проблеми и недостаци реше.