Дана 03.03.2017. послали смо министарству следећи допис:
ОБАВЕШТЕЊЕ – МИНИМАЛАН БРОЈ ЧЛАНОВА ПОСАДЕ У СТАЈАЊУ
Поштовани,
Обавештавамо вас о запажањима Удружења професионалних лађара Србије, у вези минималне посаде брода у стајању.
У практичној примени Закона о пловидби и лукама на унутрашњим водама и пратећих прописа сусрећемо са проблемом дефинсања минималног броја чланова посаде у стајању. Заповедник брода поред обавеза прописаних законом и прописима има и обавезу према власнику брода да све радне процесе везане за поверен брод организује на што ефикаснији начин. Легитиман циљ власника брода је да на легалан начин смањи трошкове брода. С тим у вези јавља се потреба да се прецизније одреди тачан минималан број чланова посаде за брод у стајању. У експлатацији броад се понекад јавља потреба да због различитих фактора брод буде искључен из саобраћаја, најчешће због квара, неповољног водостаја или неисплативости због тренутног односа понуде, потражње и цене превоза.
Сматрамо да је са ваше стране потребно да се приступи уређењу ове области експлоатације бродова трговачке морнарице. Неопходно је да приступите изради правилника о броју чланова минималне посаде брода у стајању, по узору на важећи правилник о најмањем броју чланова посаде за безбедну пловидбу које морају имати бродови и друга пловила трговачке морнарице од 20. марта 2015. Постоји потреба да се направи јасна разлика између бродова који су у режиму пловидбе А1, А2, Б, бродова у распреми и бродова који су у фази чекања односно дужег стајања. Квалитетно решење би био табеларни приказ минималне посаде у односу на тип и намену брода или састава и начин стајања и чекања односно да ли се стајање одвија на сидришту или је пловило извезано уз обалу.
Допис – минимални број чланова посаде пдф
Управни одбор Удружења професионалних лађара Србије