Foto: Branislav Vajda
Rečni saobraćaj je kod nas ranijih godina beležio povećane bezbedonosne probleme, uglavnom zbog starosti objekata, neadekvatnog pregleda od strane nadzornih organa i zbog javašluka vlasnika koji su rashodovane objekte, propalih i namerno uništenih preduzeća, kupili ispod svake tržišne cene. Zbog ovakvog odnosa čitavog sistema Srbija je postala neslavni lider u Evropi po broju potonulih objekata u poslednjih par godina. Podsetićemo da je samo za poslednjih godinu dana potonulo čak dva plovna bagera i tri barže (potisnice). Ti objekti su svi bili bez nadzora i o njihovom potonuću smo saznali od kolega koji su se tu zatekli i koji su obavestili nadležne organe. Pri potonuću plovnog objekta, ako se ne odradi vađenje i regulacija u što kraćem vremenu, dolazi do promena u plovnom putu. Da bi se plovidba odvijala bezbedno, plovni putevi moraju biti adekvatno premereni i obeleženi.
Jedina služba u Srbiji, koja je odgovorila na svaku našu primedbu i zapažanje u plovnom putu, i po ukazanom problemu bez odlaganja reagovala, je terenska služba Plovputa tj. Direkcije za vodne puteve Srbije. Posebno bi pomenuli kolege: Božidara Šarenca, Stojana Pirojevića, Branislava Bojovića, Sašu Burlicu, Petra Krišku, Marka Dragićevića i njihove posade. To je tim lađara zahvaljujući kojima se plovidba i u najizazovnijim uslovima odvija bezbedno. Zahvaljujući tim ljudima, Srbija je u poslednjih dve godine postala jedna od zemalja sa najbolje obeleženim plovnim putevima u Evropi.
U ovim teškim vremenima, zbog vanrednog stanja u svetu, privreda svuda beleži ogromne gubitke. Proizvodnja i transport, kao osnovne grane privrede, su svuda u svetu usporene ili čak potpuno zaustavljene. Svi vidovi transporta rade izuzetno otežano. Trenutno je rečni teretni saobraćaj ostao jedini vid transporta koji se odvija sa neznatno promenjenim intenzitetom.
Zahvaljujući lađarima u Plovputu i inženjerskom timu koji sve promene uredno ažurira u Plovidbenom biltenu, a koji svoj rad obavljaju u izuzetno teškim uslovima, plovidba se kroz našu zemlju obavlja bezbedno sa nautičke strane.
U ime Udruženja lađara zamolili bi sve kolege i nautičare da se našim herojima iz Plovputa zahvale jednim dugim zvukom brodske sirene svaki put kad ih sretnu na reci.
Upravni odbor UPLS