Фото: Бранислав Вајда
Речни саобраћај је код нас ранијих година бележио повећане безбедоносне проблеме, углавном због старости објеката, неадекватног прегледа од стране наѕорних органа и због јавашлука власника који су расходоване објекте, пропалих и намерно уништених предузећа, купили испод сваке тржишне цене. Због оваквог односа читавог система Србија је постала неславни лидер у Европи по броју потонулих објеката у последњих пар година. Подсетићемо да је само за последњих годину дана потонуло чак два пловна багера и три барже (потиснице). Ти објекти су сви били без наѕора и о њиховом потонућу смо сазнали од колега који су се ту затекли и који су обавестили надлежне органе. При потонућу пловног објекта, ако се не одради вађење и регулација у што краћем времену, долази до промена у пловном путу. Да би се пловидба одвијала безбедно, пловни путеви морају бити адекватно премерени и обележени.
Једина служба у Србији, која је одговорила на сваку нашу примедбу и запажање у пловном путу, и по указаном проблему без одлагања реаговала, је теренска служба Пловпута тј. Дирекције за водне путеве Србије. Посебно би поменули колеге: Божидара Шаренца, Стојана Пиројевића, Бранислава Бојовића, Сашу Бурлицу, Петра Кришку, Марка Драгићевића и њихове посаде. То је тим лађара захваљујући којима се пловидба и у најизазовнијим условима одвија безбедно. Захваљујући тим људима, Србија је у последњих две године постала једна од земаља са најбоље обележеним пловним путевима у Европи.
У овим тешким временима, због ванредног стања у свету, привреда свуда бележи огромне губитке. Производња и транспорт, као основне гране привреде, су свуда у свету успорене или чак потпуно заустављене. Сви видови транспорта раде изузетно отежано. Тренутно је речни теретни саобраћај остао једини вид транспорта који се одвија са незнатно промењеним интензитетом.
Захваљујући лађарима у Пловпуту и инжењерском тиму који све промене уредно ажурира у Пловидбеном билтену, а који свој рад обављају у изузетно тешким условима, пловидба се кроз нашу земљу обавља безбедно са наутичке стране.
У име Удружења лађара замолили би све колеге и наутичаре да се нашим херојима из Пловпута захвале једним дугим звуком бродске сирене сваки пут кад их сретну на реци.
Управни одбор УПЛС