Управљање српским лукама – годину дана касније…

„Упркос уведеним мерама и чињеници да се теретни саобраћај због пандемије одвијао у посебном режиму од краја првог до средине другог квартала ове године, Агенција за управљање лукама забележила је у првих шест месеци 2020. године 7,4 милиона тона претоварене робе, што је повећање од 12% у односу исти период прошле године“. Наводи се на сајту Плутон Логистица.

Ова вест говори о значајном порасту транспорта и лучких операција у Републици Србији. Агенција за управљање лукама постоји од 2013. и настала је са циљем побољшања лучких услуга и пристаништа у Србији.

Цена за ОПЕРАТИВНУ ОБАЛУ коју наплаћује Агенција износи Од 0,35 ЕУР до 0,40 ЕУР по утовареној или истовареној тони. То свака ЛУКА У СРБИЈИ наплаћује на име коришћења оперативне обале и привеза брода.
Поред тога 4 РСД по бруто тони носивости ПО ЗАПОЧЕТОМ ДАНУ, наплаћује АГЕНЦИЈА ЗА УПРАВЉАЊЕ ЛУКАМА за то исто, а свака ЛУКА од 2,5 до 3,5 ЕУР крацатељу за претовар, а АУЛ још 17 РСД по тони наплаћује крцатељу за исто.

Да поједноставимо, АУЛ има веома солидна примања.

Ми смо прошле године писали о очајном стању у ком се српске луке налазе. Од тада до данас није много тога урађено. Најбољи пример за то имамо у луци Нови Сад.

Оперативна обала тј. коси кеј је девастиран. Прилаз утоварном месту је плитак па бродовима на утовару мора стално да ради мотор како брод не би насео или се пробио. Лучки диспечери користе комуникацију са бродовима на 16. ВХФ каналу, што наравно није дозвољено а поставља се питање имају ли уопште дозволу за руковање радио станицом. Прилаз броду са обале је готово немогућ.

На фотографијама се може видети лука Нови Сад у августу 2020. године.

ЛукаНС5

Непотребно је напомињати да је основна улога кејског зида одбрана од поплава. Поставља се питање да ли овај зид служи сврси?

ЛукаНС1

 

ЛукаНС3

ЛукаНС2

А овако изгледа коришћење „Оперативне обале“ и долазак на брод инспектора мерне куће. На жалост ово није случај само у луци Нови Сад.

Позивамо Агенцију за управљање лукама да обезбеди механизам за уређење и одржавање лука а надлежне инспекције да се позабаве питањем безбедности људи и имовине.

Управни одбор УПЛС