Крајем јануара ове године представници нашег Удружења су имали радни састанак са представницима МГСИ за водни саобраћај и са представницима за инспекцијски наѕор истог министарства.
Теме које смо предложили и обрадили на састанку су биле следеће:
Решавање проблема овлашћења
-признавање на Мајни и каналу?
-једна картица уместо досадасњих 7?
-зашто су одузета овлашћења капетанима који су их имали пре издавања нових?
-сектори пловидбе и посебна овлаштења
Решавање проблема лекарског прегледа
-Министарство треба да одговори на колико година се издаје лекарски преглед
Бројне притужбе на приватне ординације које самостално одређују на колико времена треба да се ради (плаћа) преглед.
Решавање проблема бродарске књижице
-време за које могу да ураде књижицу која је по моделу ЕУ и да буде призната на Рајни
Решавање проблема бродског дневника
Представити предлог образовања кадрова за бродове
-бродарска школа
Проблем односа капетанија према лађарима
-дежурство у капетанијама
-давање информација
-контрола саобраћаја
-узајамно поштовање
-предаја рапорта у електронској форми?
Проблем рада инспекције пловидбе
-повратак надлежности у односу на стране бродове
-едукација пре санкција
-санкције за понављање прекршаја
Одлагање отпада
-Постављање контејнера у лукама и пристаништима
-контрола бродова и књиге смећа
-Постављане барем два места за одлагање рабљеног уља на Дунаву
-одлагање смећа за путничке бродове
-Избацивање фекалија за путничке бродове
-Избацивање рабљеног уља за путничке бродове
Проблем контакта страних бродова са копном након улазне ревизије
-Ледоломци
-Ватрогасни бродови
-Прецизније обележавање ивица пловног пута, имамо учесталија наседања при ниским водостајима која се не пријављују због недостатка Инсп.наѕора
-Нормирање састава за пролазак кроз новосадске мостове и изместање бродова који стоје у кривини на 1254км
-Обележавање сидриста и постављање додатних табли
-Прецизно одредити норму за пловидбу у случају јаког ветра
-Извршити безбедносну проверу рада свих лука у Србији (неусловна утоварна места, небезбедни везови, оштецћне талпе, итд..)
-Извршити мерење и обележити пловни пут кроз сектор Голубац (уз Српску страну ПП)
Одговори министарства:
-Већина одговора на задате теме су били да ће се преласком на нову Уредбу о унутрашњој пловидби ускладити захтеви и услови Европске уније као и да ће се ускладити стандарди што се тиче бродских докумената. Период који је дат је две године.
-За наша овлаштење Заповедника А и његове валидности на Мајна и Мајна Дунав каналу је речено да у случају прекршајне пријаве од стране Немачке полиције доставимо примерак Министарству како би могли да уложе званичан приговор. Молио бих колеге које су непријатност прекршајне пријаве-казне на Мајни добили, да нам пошаљу копију на мејл Удружења како би проследили нашем Министарству.
-За период од годину дана је предвиђено покретање ВТС центра са 24х радним временом и мониторингом пловидбе.
-Што се лекарских прегледа тиче представници Министарства су најавили да ће послти опомену лиценцираним здравственим установама тако да је неопходно да нам јавите уколико сматрате да сте на лекарском оштечени по питању трајања тј. валидности прегледа.
-Бродарска школа прави нови план и програм и врши детаљне измене у самом систему образовања у складу са новом Уредбом.
-Инспекција пловидбе је најавила проширење капацитета запослених у свим ресорима тако да је отпочела контрола и затварање неусловних места за утовар истовар и претовар робе као и појачан наѕор за домаће бродове. Из инспекције су још једном апеловали на бродаре и заповеднике бродова да им пошаљу листе самоконтроле (самоинспекције) које су наводно проследили послодавцима тј. фирмама у Србији.
Ми смо у разговору замолили да се приликом инспекцијског наѕора више врши контрола рада послодаваца него посаде и да се пре свега поступа по здравом разуму.
-Што се рада службеника у Лучким капетанијама тиче од стране помоћника министра је НАГЛАШЕНО ДА САМО МИНИСТАРСТВО врши тумачење закона а не службеници капетанија.
-О проблему одлагања смећа смо већ неколико пута упозоравали и писали а пре неколико дана, након нашег последњег извештаја о проблему одлагања смећа у Прахову, представница Дунавске комисије у Београду је обећала да ће се активно укључити и ангажовати за решавање овог великог проблема.
НОВИ ЗАКОН О ПЛОВИДБИ – припреме и рад Радне групе
Започео је рад Радне групе за прилагођавање новог закона о пловидби и звањима по директиви Европске Комисије а који треба да буде имплементиран у року од две године. Све земље Европе су укључене, рачунајући и Швајцарску, Србију и Украину.
У радној групи је представник УПЛС-а а на контроли и анализи текста су укључени сви чланови Удружења и заинтересоване стране.
У прилогу можете преузети текст предлога нове Директиве као и примедбе и запажања која смо до сада обрадили.
Молим Вас прегледајте материјале и дајте своје мишљење.
Молио бих вас да коментари буду у форми као што смо и ми предали, дакле навод члана па тачке па коментар на текст. Напомињемо да је овај нови закон од изузетног значаја за будућност бродарства у Србији па је стога и ваше укључивање у анализу и предлог недостатака од одлучујућег значаја. Све Ваше примедбе можете послати на мејл Удружења.
Тренутно је приоритет да се сачувају Стечена права тј. да се новом уредбом не оштете права лађара као пре 8 година када је већина лађара деградирана због лошег тумачења закона.
Управни одбор УПЛС