Скупо обележавање српских бродова?

[цаптион ид=“аттацхмент_3016″ алигн=“алигнцентер“ wидтх=“640″]Албартос Боксер Албатросс – Нови Сад, април 2021.[/caption]

Компанија ДП Wорлд се декларише као лидер глобалне паметне трговине и као глобални лучки оператер. На њиховом официјалном сајту то изгледа поприлично бајковито али је у пракси то доста другачије. У пређашњим објавама смо приказали стање луке Нови Сад, а овом приликом постављамо питање које нам је наметнуто од домаћих лађара и од колега из иностранства. Зашто лучки брод (боксер) Албатросс, луке Нови Сад, нема активан траспордер и зашто је невидљив на електронској карти? Самим тим постављамо питање када, где и са којим пловилима у саставу је поменути брод извршио пробну вожњу и који нормативи су одређени датом пловилу? Питање постављамо Управи за утврђивање способности бродова за пловидбу, инспекцији пловидбе, луци Нови Сад и надлезном МГСИ?
Сматрамо да власници бродова нису у обавези да познају све прописе везане за обележавање, одржавање и безбедност пловидбе али да јесу службе које им издају пловидбене дозволе, као и оне које врше контролу безбедности пловидбе и да би требало да их посаветују, едукују и евентуално санкционишу ако после поуке и прописаних мера не поштују законе Републике Србије и међународне пловидбене прописе.

Ту долазимо до новог проблема где се поједини бродовласници суочавају са накнадним контролама, казнама и забранама од истих служби који су им издале дозволу за пловидбу, без адекватне контроле поприлично јасно дефинисаних, тренутно важећих одредби безбедности пловидбе и међународних конвенција. Тако имамо случајеве накнадних прегледа бродова појединих послодаваца НАКОН  хаварије брода, ваљда како би се оправдало нефункционисање постојећег система безбедности пловидбе и прегледа бродова?

До сада смо више пута обавештавали Инспекцију пловидбе о примећеним пропустима Управе за утвђивање способности бродова за пловидбу, где имамо већ забрињавајућ број случајева да је брод заведен у електронском уписнику под једним именом и ознакама, а да плови под старим ознакама које су мимо свих правила и међународних регулатива.

И поред свих наших примедби по овом питању надлежне инспекције нису учиниле ништа видљиво!

Поново се поставља питање да ли је посреди недостатак људства, јавшлук, незнање или корупција? Шта год да је, мислимо да је крајње време да се нешто промени. Закон је, или једнак за све или не важи низакога.

Надлежно Министартво на наше поруке више не одговара, као ни Инспекција пловидбе. Изгледа да познају стање на терену, пловидбу и пловидбене прописе много боље од нас.

ФОТО: УПЛС, април 2021.

[цаптион ид=“аттацхмент_3015″ алигн=“алигнцентер“ wидтх=“640″]Немацки брод Брод Асцаниа – уредно заведена у електронски регистар а на броду и даље све немачке ознаке.[/caption]

 

[цаптион ид=“аттацхмент_3017″ алигн=“алигнцентер“ wидтх=“640″]Багер Бели Багер под једним именом у уписнику а на оплати брода стари румунски натпис.[/caption]

 

[цаптион ид=“аттацхмент_3018″ алигн=“алигнцентер“ wидтх=“634″]Дамјан 2 Овај брод са непотпуним ознакама овако плови већ 3 године.[/caption]

 

3 2

 

 

1 22 2

Управни одбор УПЛС