Саопштење за јавност поводом пловидбене незгоде са људским жртвама 13.03.2018.

логоудрузење1 Поводом ове трагедије у име Удружења професионалних лађара Србије изјављујемо искрено саучешће породицама страдалих. Нажалост дошло је до догађаја на чију могућност смо упозоравали више пута у предходном периоду (Обавештење Министарству бр.8 09.03.2017. и Саопштење за јавност поводом угрожене безбедности пловидбе 30.06.2017. Лађарски гласник број1 страна 21 и 22)
Дана 13.03.2018. око 17 часова на 1172 км пловног пута Дунава дошло је до пловидбене незгоде у којој су две особе изгубиле живот. У незгоди су учествовали самоходни теретњак Свети Никола са саставом и мало пловило (чамац) у коме су се налазиле особе које су страдале.
По до сада расположивим информацијама, с/т Свети Никола се налазио у низводној пловидби са теретним саставом. Димензије састава су износиле 95 метара дужине, 31 метар ширине и газ 2.7 метара са количином укрцаног терета од 4000 тона. Брзина састава је износила око 15км/х. Очекивани зауставни пут брода, у тренутним пловидбеним условима где је проток воде због доласка воде повећан, износи између 500 и 800 метара. Након уочавања чамца на колизионом курсу, навигатор који је водио састав брода Свети Никола је из режима линиске пловидбе прешао у режим маневра  за избегавање судара. Нажалост у томе није успео.
Битно за сагледавање догађаја је и присуство узводног потискиваног састава, са којим се с/т Свети Никола сусретао непосредно пре несреће а који је утицао на положај састава Светог Николе и на расположив маневарски простор брода.
Анализу овог догађаја, у циљу информисања и едукације свих учесника у водном саобраћају, објавићемо након завршетка процедура надлежних државних органа и прикупљања свих релевантних чињеница.
Апелујемо овом приликом на медије да озбиљније обављају свој посао, да се суздржавају од полуинформација без претходне провере. Извештавање у овом случају је било делимично и конфузно почевши од тачне позиције догађаја до употребе фотографија из архиве. На неким порталима су коришћене фотографије из пловидбених незгода из 2016.
Апелујемо на ресорно Министарство да појача инспекцијски наѕор и оформи центар за трагање и спашавање као и центар за брзо деловање у ванредним ситуацијама на рекама како би се у будућности смањила могућност несрећа на пловним путевима.

Управни одбор Удружења професионалних лађара Србије

Оставите одговор