#Led #Dunav #Udruzenjeladjara #Vucic #Srbija
Povodom aktuelnih dešavanja na Srpskim rekama povodom kretanja i lomljenja leda, Udruženje profesionalnih lađara Srbije izdaje sledeće saopštenje za javnost.
Prošlogodišnji dug period niskog vodostaja i mala količina padavina u jesenjem periodu su bili jasna najava hladne zime i moguće pojave leda. Naše Udruženje je putem medija više puta, nekoliko meseci ranije, najavljivalo moguću opasnost od pojave leda kao i na opasnosti koje on može da izazove pogotovo na kritičnim delovima plovnih reka. Upozoravali smo na nedostatak naših ledolomaca zbog nerešenih imovinsko pravnih odnosa države i privatizovanih brodarskih firmi kao i na slab rad nadležnih inspekcija plovidbe na obezbeđenju gradilišta i kritičnih sektora za plovidbu. Trenutno su nam u ispomoć došla dva Mađarska ledolomca koji su slične gradnje i godišta kao i naši Čakor i Vučevo koji stoje vezani na keju u Novom Sadu. Ti Mađarski brodovi su stariji od 35 godina i savršeno su operativni i funkcionalni. Najavljena je kupovina novih ledolomaca pa ovom prilikom pozivamo Državu da u saradnji sa lađarskom strukom a ne stručnim političarima uradi nešto na obnovi ili nabavci ledolomaca, kao i po pitanju održavanja brodova posebne namene, jer je to pitanje ne samo prohodnosti plovnih puteva nego bezbednosti države, kako Srbije tako i suseda. O aktuelnim problemima ćemo pismeno obavestiti i gospodina Premijera i tražiti sastanak kako bi se u budućnosti izbegle veće nezgode.
Podsećamo da je Srbija, samo u vlasništvu firme „Heroj Pinki“ a po privatizaciji „Dunav grupa agregati“, imala tri ledolomca: Čakor, Vučevo i Petrovaradin. Čakor i Vučevo su tegljači ledolomci kupljeni 1968. godine a Petrovaradin je potiskivač/tegljač/ledolomac sagrađen 1988. godine novcem pokrajine Vojvodine, kao plovila posebne namene od strateškog značaja za zemlju.
Kapetan Branislav Vajda
Predsednik udruženje profesionalnih lađara Srbije