Реаговање на оптужбе Министарства од 18.01.2017.

Поводом обраћања Министарства на наводно тендециозан рад Удружења професионалних лађара Србије и наводно неосноване тврдње да нисмо упозоравали на појаву леда пре почетка зиме подсећамо јавност на јавно обраћање путем медијске куће Канал 9 из Новог Сада од 29.11.2016. године под насловом „Лађари: небезбедна пловидба и недостатак ледоломаца на Дунаву“.

 „У току су радови на Железничком мосту који угрожавају пловидбени саобраћај, кажу у Удружењу професионалних лађара, објашњавајући да су радови необележени и без одговарајуће сигнализације. Нису само бродови угрожени, већ и сама скела услед таласа, кажу лађари, те подсећају и да је зима на прагу, а Нови Сад и даље без довољног броја ледоломаца.“

 Читав чланак и видео запис се могу видети на сајту медијске куће Канал 9  на следећем линку:

http://www.kanal9tv.com/ladari-nebezbedna-plovidba-i-nedostatak-ledolomaca-na-dunavu/

 

Навод да смо се први пут обратили Министарству тек 15.01.2017. такође није оправдан јер смо се приликом оснивања Удружења обратили : Покрајнском Секретаријату, Кластеру за водни саобраћај, Привредној комори, Канцеларији за сарадњу са цивилним друштвима и Министарству саобраћаја. Једино нам је одговорила канцеларија за сарадњу са цивилним друштвима која нас је упутила на Министарство саобраћаја. Датум послате електронске поруке је 24.03.2016.
У наставку се налази снимак екрана упућене електронске поруке као и прилози који су том приликом послати.

маил

Допис Удружење    Примедбе на правилник о звањима   Групација за бродарство-ПКС

У приложеним документима се види проблематика због које смо и основали Удружење професионалних лађара Србије. На послату поруку никада нисмо добили одговор мада су неке ставке од наведених проблема у међувремену решене.

На последњу електронску поруку коју смо упутили нисмо добили одговор а да је примљена смо сазнали из наведеног Саопштења за јавност Министарства.
Садржај електронске поруке преносимо у потпуности:

маил2

„Поштовани,
контактирам Вас овим путем као представник Удружења професионалних
лађара Србије. Ми смо основани прошле године у марту и од тада се
активно залажемо за унапређење лађарства у Србији. Више пута смо
слали дописе са примећеним недостацима и предлога за решење актуелних
проблема у бродарству али смо до сада остали без одговора. У наставку
ћу Вам представити најактуелнији проблем са којим се од Нове године
наши чланови суочавају па Вас молим да ми дате мишљење и предлог
како да проблеме решавамо.

Од Нове године су престала да важе стара овлашћења у унутрашњој
пловидби. Неколицина наших чланова има следећи проблем. Радили су 40
година као морнари мотористи и пре 7 – 8 година су положили испите за
бродовођу унутрашње пловидбе и тако су радили као заповедници на
нашим бродовима у складу са овлашћењем. Променом закона о звањима у
унутрашњој пловидби нису успели да добију звање заповедника А иако
имају испит за радар и радио станице, пошто немају завршену средњу
школу. Тим људима је ускраћено право на рад јер од звања једино могу
да добију заповедник Б и Ц који су лоше дефинисани и са њима не могу
да обављају послове официра палубе. Једини начин који се сада нуди
тим људима је да заврше средњу школу што је у њиховим годинама
прилично неизводљиво.
Како је од прошле године повећан број минималне посаде на нашим
бродовима појавио се озбиљан недостатак кадра који, ако се нешто не
промени, прети да наши бродари почну да увозе радну снагу из земаља
из окружења.
Додатан проблем представљају и млади кадрови који из бродарске школе,
због формализма у бирократији не могу да полажу стручне испите по
образовању и времену укрцања него се гледа својство у ком су укрцани
у бродарској књижици. Тако имамо неколико случаја да су младићи из
бродарске школе почели да раде као приправници за морнаре и по промени
,да могу одмах бити укрцани као приправници за крмара, им није признато
дотадашње укрцање него су са радом за звање почели из почетка иако
је посао морнара и крмара у пракси апсолутно исти. До ове омашке је
дошло искључиво због лошег, формалистичког, тумачења звања крмара.
У прилогу Вам достављам примедбе на закон о звањима и пропратни
допис који смо саставили а који смо послали министарству у марту
прошле године, на жалост без одговора.
Надам се да ћемо остварити сарадњу ради побољшања тренутног стања
у нашем бродарству.“

Поред наведеног текста у прилогу су достављени дописи од прошле године и попуњени упитник о Удружењу лађара.

Ми као Удружење професионалних лађара изражавамо искрено жаљење због недостатка квалитетне комуникације између стручне јавности и Министарства и још једном потсећамо да смо отворени за сваку сарадњу као би сачували наше бродарство и бродаре.

Управни одбор Удружења професионалних лађара