Обавештење за заповеднике бродова који плове по унутрашњим водама Немачке

ИМГ 20150820 114703Поводом проблема са  којима су суочени наши навигатори који плове по пловним путевима Немачке а везано за овлаштења у унутрашњој пловидби Р. Србије, обратили смо се Немачкој управи речне полиције у Регензбургу за званично појашњење проблематике.

У наставку је садржај писма које смо упутили и одговор који смо добили, преведени на Српски језик.

ДОПИС УДРУЖЕЊА ПРОФЕСИОНАЛНИХ ЛАЂАРА СРБИЈЕ ПОВОДОМ АКТУЕЛНОГ ПРОБЛЕМА СА ПЛОВИДБЕНИМ ИСПРАВАМА

Поштовани,

Обраћамо Вам се овим путем са молбом за појашњење и савет а везано за стручна звања у области речне пловидбе. У Србији постоји традиција пловидбе дуга скоро два века као и две бродарске школе. Са Српским односно Југословенским пловидбеним дозволама смо несметано обављали послове широм Европе на Дунавском сливу и наши лађари су деценијама запослени у бродарским фирмама, у свим звањима широм Европе.

Проблем са којим се наши лађари тренутно суочавају а који нам значајно угрожава могућност за рад и исплативост нашег ангажовања је проблем препознавања Српских звања у Немачкој на унутрашњим пловним путевима. Проблем је настао пре 3 године променом обрасца овлашћења и преименовањем звања капетана и поручника унутрашње пловидбе у звање заповедника А. Од тада наши капетани не могу самостално да плове по каналу Мајна – Дунав, по Мајни као и по осталим унутрашњим пловним путевима Немачке.

Полагањем и добијањем „потврде о оспособљености за пловидбу посебним деоницама водног пута Дунава“ наши капетани кроз Немачку имају право да возе најзахтевнију деоницу на Дунаву, од Висхофена до Штраубинга односно читаву деоницу од Јохенштајна до Келхајма а након Келхајма губе право самосталног управљања бродом кроз канал и Мајну иако је та деоница значајно лакша за навигацију.

Молимо Вас да нам појасните који је проблем у питању и шта је потребно урадити са наше стране како би се проблем са пловидбеним дозволама уклонио и да нас упутите шта је тренутно потребно да би наши капетани и остали чланови посада несметано могли да обављају послове за које су се обучавали и које на Дунаву обављају.
Ми као стручна јавност и заинтересована страна ћемо о Вашем одговору обавестити наше бродарце, бродаре као и надлежно министарство како би се проблем што пре решио.

Срдачно се захваљујемо,

Пријатељски поздрав,
Капетан Бранислав Вајда
Председник Удружења професионалних лађара Србије

 

Одговор:

Поштовани господине Капетане Вајда

 

Власник Српског патента има право да управља на савезним пловним путевима између Немацко Аустријске границе од Јохенстајна км 2201,75 лева обала Пассау – Ацхлеитен, Дунав 2223,2 км десна обала до пристаништа Вилсхофен 2249,85 км Дунава и од слајза Штраубинг 2322,02 км Дунава до Келхајма 2414,72 км.

са пловилима без ограничења  без посебних познавања пловних путева у својсту Капетана.

Од Филсхофена до Страубинга заповедник брода или капетан, по параграфу 9 који је мењан у децебмру 2016. године мора да поседује доказ или одговарајући патент за дату деоницу који је издат од овласћених органа задужених за издавање овласћења.

Власник Српског патента није овласћен да плови у унтрашњим пловним путевима као и савезним Немацким водама које су Дунав Канал Мајна Рајна у својству навигатора и капетана.

Промене које су извршене у Српском патенту немају никакво значење и везе са дозволом вожње које се тиче Немачких унутрасњих пловних путева.

Прекрсајно се понаша сваки власник Српског патента који вози остале НЕМАЧКЕ САВЕЗНЕ ВОДНЕ ПУТЕВЕ КОЈИ СУ Рајна Мајна Канал.

Моја препорука у погледу Српских патената је да се Србија са Немачком преко централне комисије за Рајну у Страсбургу изгласа администравни билетерални уговор.

Или постоји могуцност да власник Српског патента за навигацију у Савезним пловним путевима Немачке полаже стручни испит за овлашћења – патент Б, Рајнски патент или да има преписан патент неке треће државе чланице Рајнске комисије.

Скрећем вам пажњу да Српске бродарске књижице важе само на бродовима под Српском заставом под којом је дозвољена вожња на Дунаву. Као и што је већ познато у режиму возње А2 по закону на Рајни који је измењен 16.6.2016 од стране Капетаније параграф 62/2016 а са којим је већ упознато и обавештено министарство за саобраћај у Србији.

Ово писмо које вам шаљем ћу такође проследити Генералној дирекцији за водне путеве и бродарство у Wурзбургу.

Надам се да сам вам на неки начин помогао око појашњења на постављено питање.

Пријатељски поздрав,
Им Ауфтраг
Еwалд Петзенхаусер
Сцхифффахртсwесен
Телефон +49 (0)941 8109 363
Телефаx +49 (0)941 8109 365

Wассерстраßен- унд
Сцхифффахртсамт Регенсбург
Ерлангер Страßе 1
93059 Регенсбург
www.wсв.де

Оригиналне поруке:

Wассерстраßен- унд Сцхифффахртсамт Регенсбург

3-313.3/7

Сехр геехртер Капитäн Херр Вајда,

дер Инхабер еинес сербисцхен Сцхифферфüхрерпатентес дарф дие Бундесwассерстраßе Донау

–        зwисцхен дер деутсцх-öстерреицхисцхен Грензе беи Јоцхенстеин, Донау-км 2201,75 линкес Уфер бзw. Пассау-Ацхлеитен, Донау-км 2223,2 рецхтес Уфер бис зур Лиегестелле Вилсхофен, Донау-км 2249,85 унд

–        зwисцхен дер Сцхлеусе Страубинг, Донау-км 2322,02 унд Келхеим, Донау-км 2414,72

мит Фахрзеуген дер Гроßсцхифффахрт охне бесондере Стрецкенкеннтниссе алс верантwортлицхер Сцхиффсфüхрер бефахрен. Им Береицх дер Бундесwассерстраßе Донау зwисцхен дер Лиегестелле Вилсхофен, Донау-км 2249,85 унд дер Сцхлеусе Страубинг мусс дер јеwеилиге Сцхиффсфüхрер вон Фахрзеуген дер Гроßсцхифффахрт нацх § 9 дер Верорднунг üбер Бефäхигунгсзеугниссе ин дер Бинненсцхифффахрт вом 15.12.1997 (БГБл. И, С. 3066), зулетзт геäндерт дурцх Верорднунг вом 16.12.2016 (БГБл. И, С. 2948), дие ерфордерлицхен Стрецкенкеннтниссе беситзен. Диесе Стрецкенкеннтниссе мüссен им јеwеилиген Сцхифферпатент бзw. ин еинем бесондерен Стрецкензеугнис вон дер аусстелленден Патентбехöрде еингетраген сеин.

 

Дер Инхабер еинес сербисцхен Сцхиффсфüхрерпатентес wар унд ист ницхт берецхтигт дие üбриген деутсцхен Бундесwассерстраßен з.Б. Маин-Донау-Канал, Маин, Рхеин усw. алс верантwортлицхер Сцхиффсфüхрер зу бефахрен. Дер геäндерте Артикел „Зулассунг унд Умбененнунг дес Тителс Капитäне унд Леутнант дер Иннерен Навигатион ин Тител Коммандантен“ хат дазу кеине Бедеутунг. Орднунгсwидриг ханделте дер Инхабер еинес сербисцхен Сцхиффсфüхрерпатентес дер береитс дие üбриген деутсцхен Бундесwассерстраßен бефахрен хат.

 

Хинсицхтлицх дер Анеркеннунг дер сербисцхен Сцхиффсфüхрерпатенте ауф ден üбриген деутсцхен Бундесwассерстраßен емпфехле ицх, дасс Сербиен мит Деутсцхланд унд гегебененфаллс мит дер Зентралкоммиссион фüр дие Рхеинсцхифффахрт, Страßбург еин ентспрецхендес Верwалтунгсабкоммен вереинбарт.

 

Дарüбер хинаус бестехт дие Мöглицхкеит, дасс дер Инхабер еинес сербисцхен Сцхиффсфüхрерпатентес ин Деутсцхланд фüр дие Фахрт ауф ден üбриген деутсцхен Бундесwассерстраßен дас Сцхифферпатент Б бзw. дас Рхеинпатент – Гроßес Патент дурцх Теилнахме ан еинер ентспрецхенден Прüфунг одер еинен анерканнтен Бефäхигунгснацхwеис еинес Дриттстаатес ерwирбт.

 

Дарüбер хинаус wеисе ицх дарауф хин, дасс дие ин Сербиен аусгестеллтен Сцхиффердиенстбüцхер ауссцхлиеßлицх нур ауф Фахрзеуген, дие унтер сербисцхер Флагге беи дер Фахрт ауф дер Донау анерканнт синд. Им Зусамменханг мит дер Аусстеллунг еинес Сцхиффердиенстбуцхес нацх Анлаге А2 дер Верорднунг üбер дас Сцхиффсперсонал ауф дем Рхеин ист диесем Сцхреибен дер сцхифффахртсполизеилицхе Хинwеис Нр. 62/2016 вом 16.06.2016 üбер Сцхиффердиенстбüцхер беигефüгт.

 

Диесес Сцхреибен леге ицх меинер воргесетзтен Диенстстелле, дер Генералдиректион Wассерстраßен унд Сцхифффахрт – Стандорт Wüрзбург зур Кеннтниснахме вор.

 

Ицх хоффе, Ихнен хиермит гедиент зу хабен унд стехе фüр wеитере Фраген зур Сцхифффахрт ауф дер Бундесwассерстраßе Донау герне зур Верфüгунг.

 

Мит фреундлицхен Грüßен
Им Ауфтраг
Еwалд Петзенхаусер
Сцхифффахртсwесен
Телефон +49 (0)941 8109 363
Сцхифффахртсамт Регенсбург
Ерлангер Страßе 1
93059 Регенсбург
www.wсв.де

 

Вон: Удружење Лађара [маилто:udruzenjeladjara@gmail.com]
Гесендет: Доннерстаг, 9. Фебруар 2017 20:04
Ан: Петзенхаусер, Еwалд
Бетрефф: Вереинигунг дер профессионеллен Бинненсцхифффахрер Сербиен е.В.

 

Сехр геехрте Дамен унд Херрен,

Ицх wенде мицх ан Сие, ум еине Ауфклäрунг унд Ихрен Рат безüглицх дер Фацхберуфе ауф дем Гебиет Флусссцхифффахрт зу бекоммен.
Флусссцхифффахрт хäлт ин Сербиен еине wеит зурüцклиегенде Традитион унд унсер Ланд хат зwеи Аусбилдунгсстäттен.

Мит еинем сербисцхен безиехунгсwеисе југослаwисцхен Лизенз (Патент) фüр Бинненсцхифффахртен хабен wир унгехиндерт унсере Арбеит ин Еуропа Донау-абwäртс аусгефüхрт унд унсере Сцхиффер синд сеит Јахрзехнтен фüр еуропäисцхе Фирмен тäтиг.

Дас Проблем, мит дем унсере Сцхиффер нун једоцх зу кäмпфен хабен, wелцхес ницхт нур унсер Енгагемент ерхеблицх еинсцхрäнкт, сондерн ауцх дие Аусфüхрунг унсерер Арбеит бедеутенд гефäхрдет, ист дие Ницхтанеркеннунг дер сербисцхен Лизенз (Патент) фüр Бинненсцхифффахртен ин Деутсцхланд.
Дас Проблем берухт ауф дем вор дреи Јахрен геäндертен Артикел „Зулассунг унд Умбененнунг дес Тителс Капитäне унд Леутнантс дер Иннерен Навигатион ин Тител дес Коммандантен“. Сеитдем дие Бегриффлицхкеитен дес Артикелс верäндерт wурден, кöннен унсере Капитäне ницхт селбер ауф ден Маин-Донау-Канал унд андерен Бинненwассерстраßен ин Деутсцхланд фахрен.

Дурцх дие Хинтерлегунг унд Бесцхеинигунг дес Зертификатс (Патент üбер дие Зустäндигкеит фüр дие Сцхифффахрт ауф дер Донау) wерден бестиммте Абсцхнитте вон Вилсхофен бис Страубинг одер дер ганзе Абсцхнитт вон Јоцхенстеин бис Кехлхеим генехмигт. Нацх Кехлхеим једоцх, верлиерен wир дас Рецхт зур Селбстверwалтунг ауф дем Сцхифф дурцх ден Канал унд Маин унд унсере Капитäне дüрфен дие Сцхиффе ницхт мехр еигенстäндиг стеуерн, обwохл диесер Абсцхнитт деутлицх еинфацхер зу навигиерен ист.

Ицх битте ум еин ауфклäрендес Статемент Ихрерсеитс унд Рат, wас wир унсерерсеитс тун кöннен, ум дие Ситуатион фüр алле Бетеилигтен зу вереинфацхен, дамит унсере Капитäне, Сцхиффер унд Цреw-Митглиедер унгехиндерт ихре Арбеит аусфüхрен кöннен.
Ист ес мöглицх, дасс дие Аусбилдунг унсерер Капитäне, Сцхиффер унд Цреw-Митглиедер охне зусäтзлицхе Прüфунг унд Сцхулунг анерканнт wирд?

Wир алс Фацхöффентлицхкеит унд Бетроффене, wерден унсере Сцхиффер унд Митарбеитер, соwие дас зустäндиге Министериум üбер Ихре Антwорт информиерен, ум дас Проблем гемеинсам со сцхнелл wие мöглицх зу лöсен.

Херзлицхен Данк унд мит фреундлицхен Грüßен,

Капитäн Бранислав Вајда

Прäсидент дер Вереинигунг дер профессионеллен Бинненсцхифффахрер Сербиен е.В.