Обавештење за јавност поводом изјаве помоћника министра 24.11.2016.

пецатПоводом писања медија о изјави помоћника министра господина Ковачевића о забрани пловидбе бродовима старијим од 35 година Удружење професионалних лађара издаје саопштење за јавност.

Писање медија поводом изјаве господина Ковачевића да је забрањена пловидба бродовима старијим од 35 година није приказана реалност на пловним путевима Србије и стиче се утисак да је проблем у Српском лађарству решен. Као што смо у претходном саопштењу изложили спорна Уредба је донесена почетком године а не након потонућа бродова, како приликом анализе објаве Министарства делује. Уредба је донесена лобирањем тајкунских бродарских фирми како би се уништила свака врста лојалне конкуренције. Потсећамо да ни једна земља Дунавске и Рајнске комисије не поседује сличну уредбу а имају безбедност бродова и пловидбе на знатно озбиљнијем нивоу.

Изјава :

“Лучке капетаније су у некадашњем систему морале све да раде 24 часа, јер су у свим капетанијама морале да раде службе бдења које су радио везом обавештавале све бродове који су у пловидби шта и како морају да раде. Ми у нашој земљи већ шест година имамо у функцији речне информационе сервисе који су далеко напреднији, бржи и ефикаснији у односу на радио везу. Не зависе од људског фактора. Проблем је што у пракси, одређени проценат бродова не користи речне информационе сервисе што је и било и биће предмет инспекцијске контроле” 

је најблаже речено неодговорна и неистинита. РИС или речни информациони систем имају све европске земље али такође имају 24. часовне службе за праћење и комуникацију са бродовима. Обавештења о променама у пловном путу као и о ограничењима у пловидби као и службе за помоћ не постоје у Србији а то што господин Ковачевић изјављује о аутоматизацији процеса показује недовољно знање о стању у Српској речној пловидби и озбиљан недостатак пловидбеног стажа господинових саветника.

„Када су у питању бродови за превоз опасне робе, такође изузетно могу да буду старији од 35 година, али морају да имају уграђену двоструку оплату, морају да имају АДН сертификат за брод и морају да имају класу неког признатог класификационог друштва“

Наведена изјава господина Ковачевића такође делује као да је уведена нека новина али ови прописи постоје већ дуги низ година од како је наша земља постала потписница АДН-а.

Да је узрочник проблема у Србији нефункционалност система говори у прилог притужба нашег члана запосленог на пословима изградње друмско – железничког моста у Новом Саду.
Радови нису обезбеђени прописном сигнализацијом, нема ни једног постављеног знака ни на води ни на обали о забрани повлачења таласа и редукцији брзине. У непосредној близини градилишта налазе се напуштени бродови „Дунав група агрегати“ који су насукани, око којих се формира спруд, стоје у кривини ипред самог уласка у Луку Нови Сад и нису прописно означени ни дању ни ноћу. Инспекција пловидбе је више пута извештена о овом проблему али конкретне акције није било. Тренутно пловидбу кроз Нови Сад регулише, мимо свих правила, гранична полиција позивајући бродове да смање брзину, иако за то немају законског права, и само праве забуну у саобраћају бродова.

Наше Удружење заступа став да овакве неодговорне изјаве обмањују јавност, прикривају реално стање Српског бродарства и коришћењем трагедије наших колега спроводи сумњиве тајкунске уредбе и додатно уништава наше већ прилично уздрмано бродарство.

#удрузењеладјара #бродарство #србија

Председник Удружења професионалних лађара Србије
Капетан Бранислав Вајда

Оне тхоугхт он “Обавештење за јавност поводом изјаве помоћника министра 24.11.2016.

  1. Saopštenje za javnost povodom ledostaja na Srpskim rekama – Udruženje profesionalnih lađara Srbije 17. јануар 2017. ат 20:42

    […] градње и годишта као и наши Чакор и Вучево који стоје везани на кеју у Новом Саду. Ти Мађарски бродови су старији од 35 година и савршено су оперативни и функционални. Најављена је куповина нових ледоломаца па овом приликом […]

Оставите одговор