Несавесно управљање Српским лукама

Пре неколико година Србија је добила Агенцију за управљање лукама. То је била одлична вест јер је заиста било потребно оформити такво једно тело, које би средило хаотично стање које је у тој сфери настало.

Бродари уредно плаћају таксе по објекту утовара или истовара и када знамо да се промет у лукама повећава, то је заиста добро за пуњење државног буџета.

Али…

Проблем настаје у одржавању лука и утоварних места. Тренутно стање је на веома лошем нивоу. Већина утоварних места је у лошем стању а често и радници на одговорним радним местима не носе задовољавајућу ХТЗ опрему.

Бројне су пријаве наших лађара о лошој ситуацији. Набројаћемо само неке примедбе.

Лука Апатин-утоварно место јако лоше. Утовар се одвија уз посредсво насукане барзе, приликом утовара учестала су насукања бродова због недовољне дубине , утоварно место је небезбедно за рад и лоше је осветљено чак је било и смртних исхода. У поменутој луци, пристан за путницке бродове је остећен од леда и већ пар година стоји тако, без икакве функције и индиција да се оспособи. Лука Богојево – неприступачан и небезбедан приступ пловилима са обале, улажење и излажење се врси преко импровизованог лифта на чекрк који је такође небезбедан. Само стање утоварног места је поприлично лоше. Лука Бачка Паланка – на улазу у луку уз леву обалу стоји погрешан знак за опасност. Лука НС – недовољно воде приликом уласка у саму луку, стање луке у лошем стању, на утоварним местима приликом нижих водостаја нема довољно воде. На вертикалним везовима нема битви за везивање. Приступ бродовима је небезбедан и неприступацан на левку број два и левку број три, на левку број три једна талпа је откинута и виси више година необезбеђена и озбиљно може да угрози и посаду и пловне објекте. Лука Шабац-Елиxир и Лука Прахово велика количина товара (фосфата) завршава у реци и потребно је извршити контролу и стандаризовати и обезбедити максималну заштиту животне средине.

Фотографије само неких од места приказују све наведено.

IMG 4f950e0a1330f63098fbf88c58728982 V
Luka Novi Sad

 

IMG fc903592b92cf39462615263af18d2ae V
Luka Apatin
IMG 4230a117b80a32edaa9718f49c767b78 V
Luka Prahovo

 

IMG 91138d157e1f3d756d790e7665b27e40 V

 

IMG df73a15f4e056b50409abe67d99decc3 V

 

IMG 7f02f76087aad22185af3a5007ded056 V

 

IMG d189683f2822d354c16374cec217a928 V

 

IMG 7989bc4ef3663a5e00699cb27cfdbc39 V

 

IMG ff078680f3dbb9234d5f82c0788d0857 V

 

IMG 6578eb95f63bc35bfbb767a48a67b759 V

 

IMG f9bca2cd01867b51eea56d3ab1a1c3c0 V

 

IMG 33a829d659d5f00396bfa93308cd9cd6 V

 

IMG f1a1f5ad54c0dd81cf355611c8d7a17e V

 

 

IMG f17ab9c4cf76bcb10b63b4f2878c2e89 V

 

Апелујемо на надлежно министарство и Агенцију за управљање лукама да предузму мере за унапређење и санацију тренутног стања како би могли на адекватан начин да одговоримо на пословне изазове која наша земља остварује у овој грани привреде.

Управни одбор УПЛС