Немарност надлежних органа у одржавању постојеће инфраструктуре

[цаптион ид=“аттацхмент_2572″ алигн=“алигнцентер“ wидтх=“640″]1 ФОТО: Урушена водограђевина код Бездана[/caption]

Два основна проблема пловидбе на унутрашњим пловним путевима су мале дубине и оштре кривине. Ови проблеми нарочито долазе до изражаја код ниских водостаја. Корита реке регулишу се за ниске водостаје сужавањем помоћу попречних и уздужних водограђевина. Напери се постављају попречно на ток реке помоћу набацаног камена. Између напера се ствара загат у коме вода таложи нанос и подиже нову обалу. За то време у регулисаном пловном путу струја воде продубљује корито и чисти (оспосопљава пловни пут).

Пример који ћемо навести у овој објави односи се на несавесно одржавање водограђевине која се налази у левој обали, на 1424 км Дунава. Ова водограђевина је утонула и негативно утиче на постојећу обалу и на пловни пут. Улога водограђевине је да „одбије воду“, убрза ток и продуби пловни пут, што са овом водограђевином није случај. Вода протиче кроз водограђевину и тиме урушава обалу и таложи спруд на 1423 км Дунава. Нажалост, овај немар се решава постављањем бове што апослутно није исправно, нити је трајно решење. Спрудови треба да се уклоне водограђевинама а не да се стварају њиховим неодржавањем.

Овом приликом апелујемо на надлежне органе да изврше одређене радове и да поправе постојеће водограђевине које су у изузетном лошем стању.

Ово је само један од примера који ћемо навести а по нашој грубој процени оштећених водограђевина само на Дунаву, има преко 40. Тренутно се врши пописивање и документација свих оштећених водограђевина и за неколико месеци ћемо имати комплетиран списак.

Напомењемо да су водограђевине уредно уцртане на пловидбеним картама као комплетне али у реалности изгледају потпуно другачије.

Уколико се убрзо не приступи редовном одржавању постојеће инфраструктуре, вађењу потонулих објеката (којих је из дана у дан све више) и уколико се настави са забадањем шипова у речна корита по слободном нахођењу, постоји велика опасност да се уруши деценијам пројектована и генерацијама формирана структура безбедности и габарита пловних путева, која је до пре само две деценије била међу најбезбеднијим у Европи.

Управни одбор УПЛС

[цаптион ид=“аттацхмент_2573″ алигн=“алигнцентер“ wидтх=“640″]2 ФОТО: Уредно уцртана водограђевина на електронској карти[/caption]